HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

Az Index elvesztette a szüzességét

2009.11.26. 12:05 antagon

VENDÉGPOSZT A most futó szponzorált menedzserszavazással elhalványult a reklám és a szerkesztőségi tartalom közé húzott, eddig példaértékűen éles vonal az Indexnél – írja az Antagonnak küldött levelében egy olvasó.

Az Index volt eddig az a lap, ami nem ment bele kínos dolgokba, kínos cikkek persze nyilván voltak, de kifejezetten cikis, jófejkedő vállalkozások, amikről üvölt, hogy a saleses tárgyalóban ötölték ki céges marketingesek túlontúl aktív közreműködésével, na olyanok nem. Az újság képes volt egy elég markáns vonalat húzni a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések közé, maximum egy-egy szponzoráció tolakodott be a cikkek, videók környezetébe, esetleg nyereményjátékokon lehetett nyerni dvd-t meg pólót, amit persze egy cég biztosított. Ez nem is meglepő, elég ha csak Uj Péter főszerkesztő gyakori (és érzésem szerint egyre gyakoribb) marketingesellenes kirohanásaira gondolunk.

A szériának, úgy tűnik, most vége szakadt: itt van ez a szavazás, amiben a legsármosabb menedzsert keresik, és amelynek az első részét pénteken vezetőbe is feltolták egy időre. A sorozatot a Braun támogatja, szinte látja maga előtt az ember, ahogy azon tanakodnak az említett saleses asztal körül, hogy szívesen költenének ők itt pénzt, akár sok-sok bannerre is, mégis jobb lenne valami kreatív, innovatív ötlet, ami egy kicsit többet is megérne. Borotva… borotva… kik borotválkoznak például? Hát a menedzserek! Legyen akkor menedzseres szavazás, a nyertes pedig Braun cuccokat nyer, egymilliónyit. A szavazáshoz pedig majd az újságírók készítenek vicces szöveget, kis interjúkat, meg lesz ez oldva. Ja, és az egészet körbepakoljuk braunos bannerekkel, persze.

Amellett, hogy kellemetlenül izzadságszagúra sikerült az egész (pedig a menedzserek ugye nemcsak szépen borotváltak, de egyben ápoltak és jószagúak is!), az Index itt elvesztett valamiféle szüzességet, bár kicsit fázom az ilyen nagy szavaktól. Érdekes megfigyelés, azzal is összevetve, hogy mennyire megszaporodtak a takeover (a teljes oldalt elfoglaló) hirdetések a szájton. Itt el lehetne kezdeni okoskodni válság / bevételek / salesnyomás vonalon, de most nem fogok.

Azt már csak félve hozom fel, hogy ennek az egész menedzseresdinek mennyire szerencsétlenül kilencvenes évek eleji hangulata van. (Alkérdés: miért a legslágfertigebb menedzser nyer ajándékot a végén, miért nem egy szavazó olvasó? Hiszen a menedzsereket  ugye per def felveti a pénz, ha nem, akkor legalább úgy tesznek. De ez már csak a kukacoskodás.)

A poszt szerzője újságíró, de előző vendégposztunkhoz hasonlóan nem publikálhat máshol a munkahelyén kívül.


31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr371553665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bozdurgán 2009.11.26. 15:59:20

Szerintem sokkal gázabb amikor tényleg nem tudja az olvasó hogy reklácikket olvas.
Nem tudom, hogy csak nekem tünt e fel, de az elmúlt 1-2 hónapban durván sok az RTL klub-ról szóló cikk.
A szokásos forgatókönyv, Comment com cikk címlapon, comment:com blogdobozban,
aztán másnap velvet cikk címlapon.jó hosszú ideig.
Aztán egy indexes cikk.

Vagy pirelli naptár.
totalcar címlap, utánna különböző blogok blogdoboz, mahd velvet, ezek mind címlaposak.

nedm hiszem, hogy ez véletlen.

Micro_fine 2009.11.26. 16:01:58

Ez úgy ahogy van, egy nagy baromság. Valószinüleg ezért nem véleményezik.

Santer 2009.11.26. 16:53:55

Szerintem eleve ott gáz a dolog, hogy ki a faszt érdekelnek a menedzserek. Leszámítva persze a férjhezmenni akaró huszonéves menedzserasszisztenseket, nade akkor mérnem a Cosmopolitanben jelent meg ez a kreténség?

Legközelebb legyen inkább olyan szavazás, hogy ki a legsármosabb programozó, autótolvaj, vagy készenléti rendőr.

Ja, hogy azt se olvasná senki?

Akkor lehet, hogy egyáltalán nem kéne ilyen faszságokat megjelentetni.

Puncskocka 2009.11.26. 16:56:38

háát megnéztem, de annyira béna volt ez az egész, sztem elveszik az index tengerében !

o̝͚̣͔̙̜̜̞͉̺̞̬̖̱͉̼͛̑ͧ́̀̓̈́̓̾̇ͭͣ̆͊͌̑m͕̘̻̬̙̟͔̼̳̬̜̪͕͍̫ 2009.11.26. 17:08:21

Azta, elvesztette a szüzességét. Tényleg, SOHA nem volt még PR cikk, soha nem hírdettek burkoltan semmit, történelmi, első és megismételhetetlen alkalom ez a mostani. Valszeg aki ezt írta, korábban nem látott indexet..

zsombor 2009.11.26. 17:14:32

@bazmegbazmeg: a) "kínos cikkek persze nyilván voltak, de kifejezetten cikis, jófejkedő vállalkozások, amikről üvölt, hogy a saleses tárgyalóban ötölték ki céges marketingesek túlontúl aktív közreműködésével, na olyanok nem"

b) antagon.blog.hu/2008/06/21/pr_hetvege_most_az_indexen_a_sor

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.26. 17:15:35

Az index eddig is tele volt PR-cikkekkel... Tech és autós vonalon pl. nem lehetett nem észrevenni. Volt néhány olyan eset is, amiről nem lehet eldönteni, hogy volt-e az újságírónak vagy a cégnek valamiféle érdekeltsége, lásd pl. TótaW és az Aldi esetét.

budai zöld 2009.11.26. 17:17:28

Számomra sem ez az elsö index-cikk, ahol érzésem szerint kilóg a reklám-lóláb.

Kicsit off, de ez a menedzser-szavazás nekem inkább a bulvárrovatok legalját is alulmúló színvonal miatt mérföldkö. Nyilvánvalóan igazán komoly vezetök nem bohóckodnak ilyen cikkekben, de ezzel együtt engem azért megdöbbentett. Olyan igazi 'féltudású elit' érzetem támadt.

Az én csapatomba az elsö két forduló (hatalmas) arcai közül kevesen férnének be.

Boz Cordolla 2009.11.26. 17:24:46

"Az újság képes volt egy elég markáns vonalat húzni a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések közé."

Nincs teljes áttekintésem, de mondjuk a filmekről írt reklámjaik néha hasonlítanak a kritikára.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.11.26. 17:33:24

Ugyan már...
Májusban kiemelt vezércikk volt egy ordító qwerty-reklám.
azbeszt.blog.hu/2009/05/04/mennyi_az_annyi_23

Belavagyokszevasz! 2009.11.26. 17:36:48

hehe baszhatja a braun a bannerjeit. az adblock plus vigyáz rám. amúgy meg ki nem szarja le a sármos menedzsereket? miért nem BKV sofőröket mutatnak be tenyérnyi barkóval (Baines kapitány reloaded - Onedin család)? Ott jól jönne a brauny... :D

tordav · http://szimulacio.blog.hu 2009.11.26. 17:40:17

és??

és ma már mindenki menedzser szinte, nem biztos hogy felveti pénz.

2009.11.26. 17:43:35

Tetszik ez a levél. Bár a menedzser szavazás nem (lenne) rossz ötlet!

Dolce Vita 2009.11.26. 17:45:18

szerintem az index cikkeinek jo resze fizetett.
erdekesseg, hogy hogyan valtoznak valasztasok elott a partokat fikazo cikkek. peldaul Nov 2-a ota minden nap volt fennt jobb oldalt fikazo politikai hirdetes (akar csak egy blog bejegyzeskent), elotte hosszu ideig semmi, de kozeleg a valasztas. Tapasztalataim szerint a masik oldal is meg fog jelenni ugy saccra januar-februar kornyeken. a tevekrol szolo cikkeken tenyleg erezni, hogy kicsit szponzoraltak, de talan nem mind, mert vannak, akiket az tenyleg erdekel (sic!). szerintem standard fizetett hirek peldaul a tozsderol szolo hirek (puszta piac befolyasolas), a lakaspiacrol szolo hirek (otthon centrum), az MVM-mel es a BKV-vel kapcsolatos hirek(politikai), etc.. Es sajnos van egy eleg szeles skalaja a cimben hazudonak vagy hergelonek, hogy az ember rakattintson, mert mogotte valami szponzor vagy reklam van (pl.: f1blog- LG, szily (na az kifejezetten csak hergeles, hogy a kommentek altal gyuljenek a banner letoltesek), etc.
szerintem

Dolce Vita 2009.11.26. 17:48:18

ja es el ne feledkezzunk a microsoftos standard cikkekrol se. neha nagyon butak.
hosszu elozo kommentemet vagy moderaltak vagy lassu a motor.
megertenem, ha moderaltak volna, mert nem dicsertem az indexet. szerintem nagy reszt PR me reklam.

2009.11.26. 17:51:58

"pedig a menedzserek ugye nemcsak szépen borotváltak, de egyben ápoltak és jószagúak is!"

ugye a kedves olvasó még életében nem látott közelről menedzsert?

egyébként meg rájöttem: a levél írója is a Braun alkamazottja, és ezért tették ki a blogketrec tetejére ezt a postot! hoppá :)))

Dolce Vita 2009.11.26. 17:56:55

@zsombor: meg van, koszi.
ha mar irok akkor azert megemlitem a H1N1 oltas reklamokat is. meg a microsoft reklamok kozul a google fikazasok jok meg. :)

SimiTomi 2009.11.26. 18:00:55

A szavazást megát nem láttam még, az feltűnt valamikor korábban, hogy a nyitón van valami menedzseres-kutyás izé, na de nem olvasok el minden szart, ugye...

Most sem olvastam el, csak megnéztem, hogy kikisezek, mikisezek ugyan. Hát, nem fogok szavazni, ehhehhe...

Egyébként pedig valószínűleg @Gibbons: -nak, nem volt elég szavazó, fel kell pörgetni egy kicsit a dolgot valahonnan hátulról...

SimiTomi 2009.11.26. 18:01:32

@smtm: mármint @Gibbons:-nak van igaza. Tocc!

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2009.11.26. 18:18:46

és ezt a vendégposztot miért hozza le az Antagon? Most mondjuk azt, hogy "... Az újság képes volt egy elég markáns vonalat húzni a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések közé.."

Ez a második olyan vendégposzt, amikor elég nehéz értékelni a dolgot anélkül, hogy az írója ismert lenne. Vagy az antagonisták ezzel a cikkel egyetértenek?

(bocs a rossz szóviccért, sorry)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.26. 18:18:56

reklám az egész világ.
és egy ingyenes honlap is
na bumm.

Fat Jew Biatch 2009.11.26. 18:19:54

Na várjunk csak. Én eddig abban a hiszemben voltam legnagyobb rajongója az indexnek, hogy az egy eleve, és kifejezetten vércikinek szánt színes töltelék hirdetések közé. Mint mondjuk a Benkő eleséget keres. Most akkor ezután úgy olvassam, hogy közben komolyan veszem mint a... tejbetök? Na az baszna be.

indapasssucks 2009.11.26. 18:31:30

@Santer: baze, megkaptad a 10/10 pontot :)

Remélem az index marketingasztalánál a srácok most hümmögnek, és lesz szavazás. A király az, aki mindhárom kategóriában indul :)

zsombor 2009.11.27. 01:19:00

@bülbül: szia, a tendencia nyilván nem a legszerencsésebb, nem is szeretnénk rendszert csinálni belőle. ugyanakkor az előző és ebben az esetben sem gondolom, hogy a szerző személye befolyásolná, hogy mit kell gondolni a mondottakról, nem az a lényeg.

abban az esetben befolyáolná, ha valamilyen érintettként érdekvezéreltek lennének, de azt nyilván nem engednénk névtelenül, pont ennek a blognak elképesztően hülyén állna. azon nem gondolkodtam, hogy az érintettség hiányát külön fel kell-e tüntetni, de ha erre gondolsz, legközelebb örömmel .)

Operatív Thetán · http://j.mp/1u0EcWA 2009.11.27. 02:54:23

A szövegeket nem olvastam, azt hittem, a csaj vezet, aztán jelenleg utolsó. Az is meglep, hogy számomra, hétköznapi, Menedzser magazint meg efféléket nem olvasó átlagember számára teljesen ismeretlenek az arcok és nevek, sehol egy Széles Gábor, Demján Sándor, Csányi Sándor, Apró Piroska, Bajnai Gordon, Oszkó Péter, Matyi Dezső, Gyurcsány Ferenc, akiket mindenki ismer. Bevallom, még a cégekről sem hallottam soha.

A válság meg a valószínűleg nagyra hízó és sok követőre találó Murdoch szituáció nyilván szaporítja a reklámokat, a B változat, hogy fizetősbe mennek át, mint például az MTI meg a Népszava. Tegye fel a kezét, aki küldött már hírért emelt díjas SMS-t! Szerintem az Index nem élne meg fizetősen, az emberek addig állnának tovább, amíg marad valamennyire használható ingyenes alternatíva.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.27. 03:07:48

@Operatív Thetán:

Persze, nincs is gond a reklámokkal meg a PR-cikkekkel, sokkal inkább a rácsodálkozókkal. Jé, hogy miket csinál a zindex, még ilyet...

Hölgyek, urak, valamiből meg kell élnie, naná, hogy próbál kihasználni minden lehetőséget. (Megjegyzem, mostanában már a barterek sem igazán érdeklik őket, a kp-s bizniszeket hajtják inkább. Válság van, szűkül a piac, a túlélésért sajnos néha kurváskodni is kell.)

Egyébként meg egy jól megírt és élvezhető PR-cikk még mindig jobb, mint egy flashanimációs mosóporreklám.

angantyr 2009.11.27. 08:21:16

Az Index olyan, mint Britney Spears volt annak idején: túl gyakran derül ki, hogy már nem szűz.

Én meg olyan vagyok, akit halálra ingerelnek a reklámok, különösen a bannerek. Szerencsére nálam is adblock figyel. A főoldal elé helyezett egész oldalas reklámmal néha ugyan nem tudok mit kezdeni, mert a blokkolt üres oldal után néha igen, néha viszont nem jön be a főoldal (nem tudom, mitől függ, majd hozzáértőbbek elmagyarázzák), ilyenkor viszont azon a napon egyszerűen nem nézem meg az Indexet. Szerencsére van más is, ahol híreket lehet olvasni. (Mi több, más portálokkal összehasonlítva szokott olyan érzésem lenni, hogy inkább máshol lehet híreket megtudni.)
süti beállítások módosítása