HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

[FRISSÍTVE] 2011-ben a Ringier dönthet a Népszabadság új főszerkesztőjéről

2009.09.30. 23:04 Galambos_Márton

Könnyen lehet, hogy 2011-ben olyan főszerkesztője lesz a Népszabadságnak, akit nem a szerkesztőség választ. Akárhogy is olvasom újra és újra az e-masa hírét, ez következik belőle.

„Az 1,5 millió forint értékű aranyrészvény vétójoga egészen addig fennmarad, amíg a lap három egymást követő évben nem termel veszteséget: ha ez bekövetkezik, elvész a jog.” (A hírt Pollner is olvasta.)

Mindezt nem közvetlenül idézik Kelen Károlytól, a Népszabadság Egyesület elnökétől (az egyesület a szerkesztőségi aranyrészvény tulajdonosa), de a szövegből az derül ki, hogy ő mondta. Miután a MediaLOG zűrök miatt tavaly veszteséges volt a lap, idén pedig minimum 20 százalékot zuhan a reklámpiac, már csak a 2010-es évnek kell negatívba mennie ahhoz, hogy teljesüljön a Ringier álma és maga választhassa meg a főszerkesztőt. (Jó, ezért nem kis árat fizet.)

Ehhez gondolom a szerkesztőségnek és az általuk mozgósítható, szocialista erőknek is lesz szava, kérdés csak az, hogy mit tudnak majd tenni. Jövőre jó esetben stagnálni fog a reklámpiac, a sajtó és azon belül a napilapok pedig továbbra is a válság fő vesztesei maradnak.

Nem kicsit izgalmas kérdés, hogy mi történik a Népszabadasággal 22 évvel a rendszerváltás után, ha egyszer csak kikerül a szerkesztőség kezei közül. A Vasárnapi Népszabadság végül nem indult el, de az azért kiderült belőle, hogy ha a kiadó maga dönt, akkor kit vagy legalábbis milyen típusú vezetőt képzel el egy újság élén.
 

Frissítés (2009. 10. 02.): Izsák kiegészítő, magyarázó kommentje lent. Köszi!


4 komment

Címkék: népszabadság

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr631419603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csudaygé 2009.10.01. 00:20:20

mindez puszta spekuláció! :D

zsombor 2009.10.01. 10:03:55

én egy kicsit elvesztem: a szerkesztőség miért veszíti el az aranyrészvényt, ha veszteséges a lap?

Galambos_Márton 2009.10.01. 10:06:37

mert ez van a szerződésben, mondja legalábbis Kelen és gondolom ő már csak tudja. van benne logika, csak ameddig nem volt válság nem volt jelentősége.

izsak 2009.10.01. 19:02:28

Az aranyrészvény nem az Egyesületé (amelynek közgyűlése most úgy döntött, - elég balgán- ,hogy nem él részvényvásárlási jogával), hanem a szerkesztőségi kollektíváe. Az Egyesületnek minden Népszabis dolgozó (kiadóiak is) tagja lehet; a tagdíj most évi 3000 ft; ezért rendkívüli helyzetben szoc. segélyt kaphat a tag; ill. egy ideje évi kb. 40 e ft. összegű támgatást kulturális
és sporttevékenységre (uszodabérlet, üdülési hozzájárulás, színházjegy, könyvvásárlás stb.) Az Egyesület osztalékból gazdálkodik, ill. korábban azokban az években, amikor nem volt osztalék (bár nyereséges volt a kiadó), a vállalat megtámogatta az Egyesületet néhány millával, mert ez számára kedvezőbb volt, adózási szempontból, mint nem bérjellegű juttatás formájában kifizetni a dolgozóknak.
A szerkesztőségi közös részvény fel van osztva, a szerkesztőségi tagok 1 vagy néhány, 5 e ft névértékű rész-részvénnyel rendelkeznek; de az aranyrészvényhez fűződő spec. jogokat - pl. a főszerk. jelölése és visszahívása, a lap nevének megválatoztatása, székhelyének változtatása stb. - csak a kisrészvényesek közgyűlése által adott meghatalmazással a közgyűlés által választott közös képviselő érvényesítheti. Az igaz, hogy három egymást követő veszteséges év után a tulajdonosoknak joguk van figyelmen kívül hagyni a közös részvény főszerk.jelöltjét; ugyanakkor nehezen tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy a svájciak olyan személyt próbálnának kívülről ráerőltetni a szerkesztőségre, akit az újságírók többsége ellenszenvvel fogad. Alighanem Martinnak, ha elindul a vasárnapi lap, és sikert produkál, és eközben még együtt is működik a napilap szerkesztőségével, lett volna esélye, hogy VTK örökébe lépjen. És, ezt a meccset én még nem mondanám teljesen lefutottnak.