Két meglepetésversenyző is indul a november közepén 12 év után lejáró országos kereskedelmi rádiós frekvenciákért, aka a Danubius és a Sláger helyéért. Újrázna mindkét most sugárzó csatorna (a Danubius annyira, hogy mindkét frekvenciáért pályázik), és az előzetes nyilatkozatoknak megfelelően elindul az Econet/Est Média/radiocafé és a Juventus is.
Melléjük beszállt a Rádió 1 frissen lemondott ügyvezetője, Márton Dávid a pályázatra alapított projektcége, a Zene Rádió, ami a Rádió 1 címére van bejegyezve, de Márton bevallása szerint az övé - ők szintén mindkét frekiért elindulnak.
És pályázik az Advenio nevű cég is, amit az Index az egyszerűség kedvéért a Fidesz rádiójának hívott: kétharmada Nyerges Zsolt Fidesz-közeli ügyvédé (© HVG), aki egyben a vezető is; igazgatósági tag Heltai Péter Inforádió-alapító; és a cég egyharmada a Lánchíd Rádió által alapított Lánchíd Vagyonkezelőé, amit mivel a cég nem nyilatkozik, nem tudom eldönteni, hogy eladtak-e két hete a Lánchíd Rádióval együtt a Heti Válasz mentén épülő új jobbos médiaholdingnak, vagy nem. Igaza van az Indexnek, maradjunk a Fidesz rádiójánál.
Az Index Fidesz/MSZP osztozkodást jósol, és azt, hogy befuthat a Fidesz-rádió, aminek az ő forrásaik szerint az az értelme, hogy lenne egy saját felületük, ahol a kampány kulcspillanataiban finom üzenetekkel lehetne bombázni a bizonytalanokat. Nekem inkább kérdéseim vannak, hátha valakinek válaszai is:
- ugyan miért érné meg felhúzni egy baromi hosszan megtérülő, drága kereskedelmi rádiót pár bizonytalan szavazatért?
- falból indítják-e a Fidesz-rádiót, és ha igen, kinek fedeznek, vagy milyen későbbi alkunak ágyaz meg?
- végül ki adta össze a pénzt az amúgy pénzügyileg eléggé megroggyant Est Média pályázatához?
- a pályázatban szubjektív meg objektív pontozás is van bőven, most az fog jobban számítana, hogy ki hova van bekötve, vagy hogy ki mit ajánl? és ha a bekötés, akkor mit erőlködik a Sláger meg a Juventus?
Szerintetek?