Na, kezdődik: Rupert Murdoch bejelentette, annyira gyalázatos számokat lát a friss eredményben, hogy jövő nyártól fizetős lesz minden lapja teljes online kiadása, így a részben eddig is fal mögé dugott Wall Street Journal, a brit Sun vagy Times is (via eMaSa via MediaGuardian).
Intő jel, hogy nem azt mondta: rájöttem, miért fognak fizetni, hanem azt: pénzt akarok. Szerinte ennek útja minőségibb, egyedibb tartalmat gyártani (valóban), sokat hoznak majd azok a celebsztorik, amik látogatóban most is nagyon sokat hoznak (kétlem, meg cikkenként fizetni amúgy is minden érintett félnek drága), és agresszívan érvényesítik majd a szerzői jogokat az exkluzív sztoriknál, hogy ne vegye át két óra alatt a fél internet – az igazán érdekes az lesz, ezzel mire jut. (Pár hete az amerikai AP hírügynökség már megnyert egy hírátvétel miatt indított pert, konkrétan egy százéves precedensre hivatkozva, és a gyakorlat meg az elavult, pontatlan szabályok feszültségét látva Murdoch borítékolható perei sem lesznek kevésbé abszurdak.)
Itt az első, meglehetősen semmitmondó értékelésféle Michael Wolfftól: arról szól, hogy Murdoch teljesen hülye az internethez (tekintve, hogy hárommillió tonna dollárért megvette a teljesen ismeretlen üzleti modellű MySpace-t, az ellenkezője biztos nem igaz), meg hogy ahhoz van hozzászokva, hogy információkat gyárt kilóra és eladja őket, ami ugye az infók szabad terjesztésére kitalált interneten korlátozottan életképes távlati modell, de ezzel együtt sem meri lehülyézni, hátha a végén bejön neki.
Addig is, amíg megszületik a következő 150 egyforma elemzés vagy részleteket is elárulnak az eddig nem túlrészletezett tervről, a legutóbbi az "interneten minden ingyen van" és "de hát kell találni valami megoldást, különben a bloggerek fognak újságot írni" vitába magyarul itt lehet alászállni.