HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

Fizetősek lesznek a Murdoch-lapok online: most kezdődik a (halál)tánc

2009.08.06. 19:33 zsombor

Na, kezdődik: Rupert Murdoch bejelentette, annyira gyalázatos számokat lát a friss eredményben, hogy jövő nyártól fizetős lesz minden lapja teljes online kiadása, így a részben eddig is fal mögé dugott Wall Street Journal, a brit Sun vagy Times is (via eMaSa via MediaGuardian).

Intő jel, hogy nem azt mondta: rájöttem, miért fognak fizetni, hanem azt: pénzt akarok. Szerinte ennek útja minőségibb, egyedibb tartalmat gyártani (valóban), sokat hoznak majd azok a celebsztorik, amik látogatóban most is nagyon sokat hoznak (kétlem, meg cikkenként fizetni amúgy is minden érintett félnek drága), és agresszívan érvényesítik majd a szerzői jogokat az exkluzív sztoriknál, hogy ne vegye át két óra alatt a fél internet – az igazán érdekes az lesz, ezzel mire jut. (Pár hete az amerikai AP hírügynökség már megnyert egy hírátvétel miatt indított pert, konkrétan egy százéves precedensre hivatkozva, és a gyakorlat meg az elavult, pontatlan szabályok feszültségét látva Murdoch borítékolható perei sem lesznek kevésbé abszurdak.)

Itt az első, meglehetősen semmitmondó értékelésféle Michael Wolfftól: arról szól, hogy Murdoch teljesen hülye az internethez (tekintve, hogy hárommillió tonna dollárért megvette a teljesen ismeretlen üzleti modellű MySpace-t, az ellenkezője biztos nem igaz), meg hogy ahhoz van hozzászokva, hogy információkat gyárt kilóra és eladja őket, ami ugye az infók szabad terjesztésére kitalált interneten korlátozottan életképes távlati modell, de ezzel együtt sem meri lehülyézni, hátha a végén bejön neki.

Addig is, amíg megszületik a következő 150 egyforma elemzés vagy részleteket is elárulnak az eddig nem túlrészletezett tervről, a legutóbbi az "interneten minden ingyen van" és "de hát kell találni valami megoldást, különben a bloggerek fognak újságot írni" vitába magyarul itt lehet alászállni.


3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr441293238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ukridge 2009.08.07. 10:08:26

Az én megfejtésem viszont az, hogy Rupert kurvára ért a biznyiszhez, még ha az internethez nem is.

A mostani akciója az általa is felismert fogolydilemma egyik megoldási lehetősége.

Ha csak egyvalaki teszi fizetőssé a cuccait, akkor beszopja (kivéve, ha tényleg unikumot gyárt), viszont ha egyszerre sokan, akkor mind nyernek.

Szóval szerintem Rupert most szólt a konkurrenciának, hogy részéről mehet a dance. Talán épp ezért is nem bíbelődött azzal, hogy részletesen kifejtse, miként kell majdan fizetni.

Mert nem akarja egyedül eldönteni.

A piac szondázása folyik, egy évet adott a csapatnak, hogy valamire jussanak. A válságot remekül kihasználja szerintem, mert a kiadók most rácsaphatnak az asztalra, hogy elég volt, ha nincs zsozsó, ki vagytok rúgva mindahányan (kivéve a magosságos BBC-t, ugye).

Ja, és off módon legyen szabad: Zsombor, beszállnál a mérlegellenes összeesküvésembe? Nem jól van az úgy, hogy minél zsurnalisztább valaki, annál inkább mérleget mond a nyereseg/veszteség számla (mai nevén eredménykimutatás), illetve néha a cash flow helyett is.

Köszi :)

zsombor 2009.08.07. 13:56:09

eredményben kiegyezünk? :)

voice 2009.08.24. 09:37:56

szerintem a (halál)tánc nem fekete-fehér.
úgy gondolom, hogy a rétegigényeket kiszolgáló kiadványok (pl.: szakkiadványok) fizetős, többlet-szolgáltatásokat is kínáló, online változata akár sikeres is lehet: frissebb és részletesebb anyagok, az előfizető az igényei alapján szűrheti a tartalmat, a szűrés és/vagy az olvasó elégedettség szondázása pedig jó visszajelzés lehet a szerkesztőségnek a tartalomgyártás irányát tekintve.
viszont az általános és bulvár kiadványok (főként napilapok) esetében kissé szkeptikus vagyok a fizetős változatot illetően, mert az előfizetők száma folyamatosan csökken (a célközönség gyakorlatilag kihal).
süti beállítások módosítása