HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

Hogyan kerülj be a Timeshoz?

2008.01.30. 19:07 zsombor

Ha hihetünk a New York Times vezető szerkesztői egyikének, csak a tehetségen múlik. Múlt héten írtam a NYT olvasói kérdésekre válaszoló szériájáról, az aktuális szócsőtől, John Geddesk hírekért felelős vezető szerkesztőtől pedig nemrég megkérdezték, hogyan lehet bekerülni, illetve csak elitsulik végzőseinek van-e esélye. Íme a válasz:
Tehetséges jelentkezők nem egyetlen iskolában vagy újságnál, egyetlen államban vagy országban teremnek. Ha azt gondolnánk, hogy a hosszú távú sikerhez a jónak tartott munkatársakat kell újabb példányokban klónozni,  törvényszerűen elbuknánk. Olyan stáb a cél, amelyben sok különböző ember dolgozik (eltérő nyelvtudással, háttérrel, nézőponttal), hogy minél élénkebb és sokszínűbb újságot készíthessünk. ...

Válaszolunk a beküldött önéletrajzokra, de sokkal fontosabbnak tartjuk azokat a munkákat, amelyeket csatolnak hozzájuk. Ebben a szakmában a gyakorlatban bizonyítunk, úgyhogy ezeken múlik, hogy valakit alkalmasnak találunk-e a feladatra. ... A másik út pedig a tehetségek figyelése. Olvassuk a többi lapot és webszájtot, szakmai díjak zsűrijében ülünk, na és kérdéseket teszünk fel. (Kié ez a fénykép? Kinek az ötlete volt ez a cikk? Ki adta ezt a címet?)
Kíváncsi volnék az idevágó tapasztalatokra és véleményekre. Ki hány embert látott már felfedeződni vagy kit hányszor fedeztek már fel, ki küldött már be valaha cikkeket egy lapnak úgy, hogy el is olvasták, és ki olvasott már el ilyeneket? Tényleg nagyon érdekel, úgyhogy hajrá.

9 komment

Címkék: karrier newyorktimes

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr50318564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uzssob · http://uzssob.extra.hu/ 2008.01.30. 21:34:32

Egyszer a subbán megjelent egy kis megjegyzésem. Ezzel egycsapásra a csúcsra jutottam.

ibn battuta 2008.01.30. 22:18:04

A teljes ismeretlenségből beküldtem egyszer egy hosszú cikket (útibeszámoló/háttérelemzés/stb) egy ázsiai országban töltött utazásom után a Népszabinak. Szerencsére éppen politikai aktualitása is volt az adott országnak, így két nappal később a teljes második oldalon (!) lehozták, anélkül, hogy tudták volna, ki is vagyok.
Amikor reggel megvettem az újságot, és láttam a cikkemet, felhívtam őket, mire ők igen lelkesen fogadtak benn a szerkesztőségben, bemutatva a fél stábnak. Ezek után még vagy tíz hasonló cikket írtam nekik, mindet változtatás nélkül meg is jelentették és szépen ki is fizették.

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.01.30. 23:33:52

jaja a népszabi szerkesztői lényegileg minden cikkre amit beküldenek hozzájuk reagál valamit.

exit 2008.01.31. 00:12:04

ritka, hogy egy olvasói levél v adhoc küldött cikk alapján szúrjanak ki. de semmi sem lehetetlen persze.

a legtöbb nagyobb lapnak külön részlege van erre, ha a guardian-be szeretnél irni:

www.guardian.co.uk/guardian/article/0,,180763,00.html

illetve folyamatosan nézni kell a lapok saját álláslehetőségeitt.

(egyik legjobb út mindig a kezdő belsősként/munkatapasztalatosként való későbbi bejutás, erre szinte mindnek van saját programja, azt is érdemes nézni)

de gondolom ezeket mind tudod ;]

ésmégegyhandylink:

www.gnmcareers.co.uk (szintén guardianéktől)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.31. 00:17:22

A felvetés több szempontból is érdekes és elgondolkoztatott.

Nemzetközi médiában felfedezett magyar emberekről nem nagyon hallani. A sajtósok között ismerek olyanokat, akik nem MÚOSZ vagy éppen IFJ tagok és mégis nagy cégeknek dolgoznak szabadúszóként (pl Reuters, AFP, Muhaha MTI, stb). Ezek között akad nem egy olyan, aki a tehetségével tűnt ki az átlagból. Itt nem a bulvárra gondolok, hanem igazi filoszokra és fotósokra. Figyelem. Ehhez tudás is kell, nem csak szerencse és egy jó sztori.

Persze van más módja is a kasba való bejutásnak. Ha nem íróként, akkor interjú alanyként, amiből az ember egy idő után lehet cikkíró. Ez nem olyan szerencsés pozició, mert ehhez botrányok kellenek pozitív vagy negatív értelemben. Ez a közfigyelem. Ez a dolog szerintem bulvár médiáknál működik. Ilyen példa Majka gyerek. Az egyik oldalról a másikra került.

A harmadik mód a bloggerkedés. Egyre több nagy cég csábít el bloggereket cikkírónak. Rájöttek arra, amit Geddesk is mondott. Szinesíteni kell. Erre mindjárt itt van példának az Index, de ezt csinálja a Tucows, a Google PR, stb. És említhetjük a márt fent is írt Népszabit is.

Aztán, ha már az ember bent van, akkor lehet a szakmában vegyülni, mozogni. Ott van például a Rákay Philip, aki paraszt picsázott egy zenei csatornán, aztán kult műsort vezet a HírTV-n.

És akkor zárásnak ott a média manipulálása. Ez egy hosszabb téma, de ezzel is hamar lehet ugródeszkázni. 10-20 irányított cikk és máris minden helyi médiában odafigyelnek rád (pl Britney Spears, de hozhatnék magyar példát is). A manipulatív "ottléthez" viszont a bulvárhoz hasonlatosan fent kell tartani a közfigyelmet. Folyamatosan.

Nem is ragozom tovább. Csak leírtam, ami az eszembe jutott.

Köszi a felvetést, egészen jól elméláztam a témán.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.31. 01:34:35

Egyik-másik "újságíró" nem kimagasló tehetégével, hanem saját (vagy családi) személyes kapcsolatain keresztül verekedte be magát a médiába. Alapvető előnyt élvez az, akinek vastag a telefonregisztere, fontos pozícióban van az apja, vagy egyszerűen hmm... jó a pedigréje.

Itt van példának okáért mindjárt az index, tele nagyarcú, hatalmas egójú, beképzelt pöcsökkel, puncikkal, kisköcsögökkel. Persze dolgoznak náluk igazi tehetségek is, csak sajnos kevesen. Talán ha öten-hatan? Meg néhány jó tollú külsős, egy-két időnként felbukkanó szakértő, pár ügyesebb blogger. Értük érdemes ide járni, a többi mehet a lecsóba.

lápi lidérc 2008.01.31. 02:30:49

dark future · www.andocsek.hu 2008.01.31. 01:34:35

Felsorolhatnád az Indexnél azt az 5-6 tehetséget...
Valaha Uj Péter az volt, de mára beszürkült.
(Bár nem Index, de Para-Kovács ugyanez a kategória, mióta nem iszik, írni sem tud igazán.)
Tóta W? Ugyan...!
Szily? Valuska? Bruhaha...
A többi meg ez alatt.
A Gazda Albert- meg sixx-szerű öntelt faszkalapokról már ne is beszéljünk.

A velvetes csajok meg egytől egyik írástudatlan, de legalábbis írásképtelen baszatlan és agyatlan törtető, beképzelt szinglipicsák (vagy legalábbis úgy viselkednek).

Kihagytam volna valakit?

ablaktörlő 2008.01.31. 07:48:55

Bekerülési recept:

Az újságíró gyakornok annyira óhajtotta, hogy igazi zsurnalisztává váljon. Meg is tette a kezdő lépéseket ebbe az irányba. Minden reggel megvásárolta azt a lapot, amelynek teljes értékű szerkesztőségi tagjává kívánt válni. Ez így ment hosszú hetekig. Amikor úgy érezte, hogy minden porcikája átitatódott a lappal, amikor belégzésnél a nyomdafesték illata járta át tüdejét, amikor kilégzésnél apró betűdarabokat juttatott a levegőbe, akkor erőt merített és legjobb írásait a főszerkesztőhöz eljutatta. A válaszra csak várt, csak várt és várt.
Így tehát újságíró gyakornokból, újságolvasó emberré vált.

pollner · http://soreo.biz 2008.01.31. 10:45:43

A Times óriási üzem, rengetegen dolgoznak ott. Ennek megfelelően óriási az átmenő forgalom is. Rengeteg újságíró, blogger (nem magyar) életrajzában láttam már, hogy dolgozott a NY-Timesnak. Érdekes lenne összehasonlítani a Times, vagy a Guardian és pl. a Népszabi szerkesztőségének a mobilitását. Az utóbbiban egyes neveket mintha nagyon régen látnék már...
süti beállítások módosítása