Rózsaszín Párducos pohárkészlet, tucatnyi képes megaalbum és mérhetetlen mennyiségű bor -- íme néhány önzetlen ajándék azok közül, amelyek 2007 végén ajándékként újságszerkesztőségekbe érkeztek hirdetőktől és egyéb meglevő vagy reménybeli barátoktól. Tavaly ilyenkor az akkori Manager Magazin kezdeményezésére néhány szerkesztőség összedobta, amit nekik szántak és elárverezték saját újságíróik körében, jótékonysági célra továbbutalva a befolyt összeget. A Kreatív, az [origo] és a Figyelő stábja idén is folytatta a hagyományt, a pénteki hepajt pedig az AA Több Színes Társasági Hírt programja keretében mi is nagyjából végigkövettük.
A vicces és meghitt, bár kicsit fárasztóan elnyúló aukció után már most biztos, hogy jövőre is megpróbáljuk meghívatni magunkat. Biztosak vagyunk benne ugyanis, hogy egy adott ország médiapiacának fejlettségi szintje tökéletesen leírható azon karácsonyi ajándékokon keresztül, amelyekkel partnereik megpróbálják fenntartani vagy elnyerni az adott lapok jóindulatát. Nincs sok összehasonlítási alapunk, de a péntek esti felhozatalt látva így is biztos: Magyarországnak még van hova fejlődnie.Az elmúlt másfél év történéseiből kiindulva bátor próbálkozás például a rendőrség által ajándékozott bőr pénz- és irattárca, de van valami megalázóan lekicsinylő a számítástechnikai világcég logójával díszített kosárnyi szaloncukorban is. Ugyanígy nem igazán tudunk mit gondolni a marokexpander (!), a tollaslabda-készlet vagy a féltucatnyi öntapadós Shrek-szarv láttán sem. Az ajándékozók kreativitását látva valószínűleg minden fél azzal járna jobban, ha a cégek eleve direktben a lapok által megjelölt jótékonysági célra adnák a pénzt, az újságírókat meg meglepné valami értelmessel az egyetlen szervezet, ahonnan etikus bármit is elfogadniuk: a saját kiadójuk.
(Külön nem számoltunk be róla, de a Heti Válasz mint cég pont előbbit tette 2006 és 2007 karácsonyán is, saját oldalain hozva partnerei tudtára, hogy a pénzt bögrék és falinaptárak helyett egyben odaadta egy gyermekkórháznak.)
FRISSÍTÉS #1 (január 7.): Ahogy kommentelőink írják, a Heti Válaszhoz hasonlóan tett a Ringier/Népszabadság és a radiocafé is.
FRISSÍTÉS #2 (január 10.): Az árverés végül 405 ezer forintot hozott, jelentősen megdobva a tavalyi összeget. Az elárverezett tárgyak listája itt található, olvassátok el, így egyben talán még sokkolóbb. ("1 db nagy Duracell nyúl" -- ezt el is felejtettem, pedig nem egyszerű!...)