Aat Petersennek jó napja volt. A környezetvédelmi lobbistának nagy nehezen sikerült elintéznie, hogy a kaliforniai kormány egy tisztviselője átruccanjon Brüsszelbe egy európai parlamenti meghallgatásra, hogy az Európai Unió készülő kipufogóirányelvét támogassa. Ez kényszerítette volna az autógyártó vállalatokat, hogy 160-ról átlagosan 120 gramm/kilométerre csökkentsék a gépkocsik széndioxid-kibocsátását. Kalifornia hasonló szabályokkal kísérletezett éppen, és Petersen, aki a Transport & Environment nevű zöld lobbiszervezetnek dolgozott, úgy gondolta, jó ötlet volna Schwarzeneggeréket a maga oldalán tudnia a nehézsúlyú és ellenséges autóipari lobbival folytatott harcban.
Petersennek azonban hamar elromlott a jókedve, mert a kaliforniai visszahívta, hogy egy kis bajba keveredett odahaza.
Így kezdődik Szlankó Bálint tavalyi, az uniós lobbizásról szóló, az [origo]-n megjelent cikke, amely online kategóriában elhozta az első díjat az Európai Parlament (EP) kiemelt európai témákkal vagy EU-s szakdolgokkal foglalkozó írásoknak meghirdetett versenyén.
Az EP idén másodszor, az internet mellett sajtó, tévé és rádió kategóriában osztotta ki az 5 ezer euróval járó díjat. Bálintén kívül printben Pócs Balázs (Népszabadság) cikkét, a tévés anyagok között pedig Pozsonyi Péter (MTV) Határút épül című anyagát nevezte a magyar zsűri.