Vasárnap birtokba vette, hétfőn be is mutatta a Népszabadság a frissen egyesített online és print szerkesztőség (=az online-t betolták a printbe) integrált newsroomját. Jól néz ki a cucc, a messzi nyugatról korábban érkező képeknek felel meg a felépítés: legbelül körben az ügyeletes irányítók, a körre kívülről rácsatlakoznak a rovatok sugarasan.
Pont mint mondjuk az angol bezzegszerkesztőség, a Telegraph képein, csak 1:20 arányú kicsinyítésben. (Képek a poszt végén.)
Plusz kulcsinfók az elhangzottakból - főleg vasárnapi tervek és napilap önértékelés:
- Martin József Péter szikár, de olvasmányos vasárnapi lapot ígér, és megteszik a szükséges lépést az új olvasók hőn áhított megszólításához: a napilapalakú hetilapot nem Népszabadságnak fogják hívni
- a főszerkesztő legalább annyira hangsúlyozta a szerkesztőség különállását és a szabad kezet, amennyire Vörös T. Károly főszerkesztő a közös fotórovatban vagy sportrovatban rejlő szinergikus lehetőségeket. Az egyértelműség kedvéért fordítok: a vasárnapi Népszabadság nem lesz deklaráltan baloldali (Martin nagyjából középosztálybeli-klasszikuspolgár olvasókat írt le)
- a vasárnapi lap 17 embert vehet fel (nem mind újságíró, de a napilappal közös értékesítéssel és fotórovattal számolva nagyrészt igen), a Népszabadságtól pedig három embert csábíthat át
- vasárnapi előfizetői terjesztés nem lesz
- a napilapnál büszkék a megerősített gazdasági rovatra, pénzügyileg sikeres a szerintem még mindig reménytelenül íztelen Utazás melléklet, és jövőre heti 4 New York Times oldalt szeretnének a mostani egy helyett
- Vörös T. Károly szerint egyelőre a print szerkesztőség 20-25 százaléka kész online-cikkeket írni, Tamás Ervin főszerkesztő-helyettes a lap saját videójában azt mondja: van, akinek ez az átállás "nem fog menni".
Bónuszok:
- a fentiek bő lére eresztve a Kreatív Online-on
- a Népszabadság Online videója és ön-MTI cikke, Vörös T. és Tamás Ervin beszélnek rajta – a newsroomot nem mutatják be, az online-ról szőrmentén esik szó, viszont sok benne a nosztalgia
- a Médiablogon a megújított online-nak indított, felületében, tartalmában és stílusában egyaránt totálisan célt tévesztett plakát+tévékampányról esik szó.