Azért kelljen csak fizetni, ami tényleg érdekli az olvasót – ezen a koncepción alapszik a Niiu, az első személyre szabott tartalmakat kínáló német napilap, mely novemberben indul. Ha a Mainzban brókerkedő Jürgent mondjuk a Frankfurter Rundschau belpolrovata, a Handelsblatt tőzsdekörképe és a New York Times külpolos hírei érdekelik, ezentúl nem kell a három lapot külön-külön megvennie/előfizetnie, a Niiu-ban ugyanis megtalálja mindet. És nem, a Niiu nem hírlevél, amit naponta elküldenek Jürgen web.de-s postafiókjába, hanem papírra nyomtatott napilap.
Egy lapszám ára 1,80 euró. Az újságot előfizetni 30, 50 és 150 napra lehet, a pénzt előre kell utalni. Jürgen személyre szabott reggeli napilapját könnyen összeállíthatja: előfizetés előtt felmegy a Niiu honlapjára, beikszeli, hogy őt nagyjából milyen témájú hírek érdeklik (sport, gazdaság, politika, divat). Ha ezzel megvan, már csak azokat a lapokat kell bejelölnie, amiket ő az adott témában szívesen olvasna. Másnap reggel pedig Jürgen postaládájába megérkezik egy újság, melynek címlapja és hátoldala úgy néz ki (még a lap címét is az előfizető találhatja ki), ahogyan azt Jürgen szeretné, beloldalai viszont már az általa megjelölt napilapok rovatainak oldalaiból állnak - ugyanazzal a dizájnnal és tördeléssel, mint az eredeti lapban.
Többek közt a Bild, a Tagesspiegel, a Neues Deutschland, a NY Times és a Pravda cikkeire lehet előfizetni, de a netről is lehet kérni kontentot. Tizenhét kiadó látott ugyanis fantáziát abban, hogy odaadja tartalmait a személyre szabott napilapnak. „Azért szálltak be a vállalkozásba, mert teljesen független cég vagyunk” – mondta a taznak az egyik tulajdonos. A Springer szóvivője szerint a Niiu-val új célcsoportokat tudnak megszólítani, majd hozzátette, elsősorban nem pénzügyi okok, sokkal inkább a kíváncsiság miatt vesznek részt a projektben.
Ha lenne magyar verziója a Niiu-nak, ti előfizetnétek rá?