
Balogh Ákos Gergely: A Négyes Metró Barátait jóval nagyobb érdeklődés kísérte, mint vártuk. Azzal is számoltunk, hogy egyszerűen senkit nem fognak érdekelni a plakátok. Az akciónak a metrós közmunka-felhívás volt a lényege, ez az ötlet született meg először, a januári számot csak hónapokkal később kapcsoltuk hozzá -- így nem is a szoros kapcsolat volt a fontos, hanem hogy belegondoljanak az emberek, milyen beruházás az, ahol még egy ilyen plakát esetében sem lehet biztosan tudni, viccről van-e szó, vagy egy valódi pro-metró akcióról. Kapcsolat persze van, a januári vezető anyagunk az M4-ről szól és a blogunkban is fut az Állítsátok meg a fúrópajzsokat! sorozatunk. A Négyes Metró Barátai számára pedig az a legnagyobb elismerés, hogy még ma is érkezett újságírói felkérés, hogy válaszoljak néhány kérdésre, mint "az építés mellett elkötelezett civil szóvivő".

BÁG: A Közép-Európai Média csoporthoz tartozó Indexen és a PlazmaMédia képernyőin rendszeresen futnak a bannereink, klipjeink. Az első hónapokat az új arculat és tartalom csiszolgatására szántuk, közben elkészítettük az online változatot a politikai enciklopédiánk első pár tucatnyi szócikkeivel. Ha ezzel megvagyunk, akkor szeretnénk nagyobb erőket fordítani a lap megismertetésére.
AA: Ha be kéne határolni, milyen közönségre lőttök, hogyan írnátok őket körül, és hogyan akarjátok megtalálni őket?
BÁG: A fiatal, a közélet iránt érdeklődő (leendő) értelmiségieket célozzuk meg. Elsősorban az egyetemista korosztálytól a harmincasokig bezárólag, de sok törzsolvasónk van más korosztályokból is. Az UFi-Reakció átalakuláskor az Életmód és a Kultúra rovatok erősödtek leginkább, de még így is a közélet teszi ki a lap felét. Egyrészt a blogunkon keresztül szeretnénk minél több látogatót rávenni a papírkiadás olvasására, másrészt erősíteni kívánjuk a Reakció jelenlétét ott, ahova a közönségünk jár: kávézókban, egyetemi könyvtárakban, más közösségi terekben.

BÁG: Is. A karakteres világképpel íródott magazin a fősodor, de ehhez az is hozzátartozik, hogy legyenek saját ügyeink. Olyan témák, amikről az ugrik be az embereknek: "Igen, a Reakció." Itt nem elsősorban politikai botrányok tényfeltárására gondolunk, hanem olyasmikre, mint például a februári számunkban mélységében kielemzett Wass Albert-jelenség.