HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

[FRISSÍTVE] Álhírgyanús Nemzet, alvó MTI, sunnyogó Népszabadság

2008.06.04. 10:35 Galambos_Márton

"Újra megvonták a támogatást a Hankooktól" - állította egy címlapon is hivatkozott címében a Magyar Nemzet múlt hét csütörtökön. A cikkhez tartozó képaláírás szerint "továbbra sem tartja be a szabályokat a koreai cég". A hírt aztán még aznap az MTI-n keresztül az Origo, a Stop.hu, a Ma.hu és a Fidesz.hu, illetve még ki tudja, hányan hozták le. A Népszabadság pénteki rövidhíres verziója szerint pedig "Ha kérne, se kapna képzési támogatást a Hankook". (A forrásokat a mitortent.hu-n szedtem össze.)

A csütörtöki Magyar Nemzet és a rá hivatkozó MTI hír még arról számolt be, hogy a Hankook már megint nem tartott be bizonyos munkaügyi szabályokat és ezért nem kapja meg a pályázott egymillió eurós támogatást. Azért már megint, mert tavaly 143 millió forintot valóban nem utaltak át a koreai cégnek, miután munkaügyi szabálytalanságokat találtak náluk.



A mitortent.hu-n lévő old
alak közül egyedül a Privátbankár.hu és a HRforum.hu, illetve a Népszabadság rövidhíréből derül ki a cég állásfoglalása is, ezek szerint azért nem kapott, mert nem is pályázott – azaz a Magyar Nemzet cikke a támogatás megvonásáról egyszerű álhír. Arra azonban már senkinek nem futotta, hogy felhívja a Munkaerőpiaci Alapot, ugyan már, mondja meg, kinek van igaza. Volt-e ilyen döntés és pályázott-e egyáltalán a Hankook? Ez elsősorban az MTI feladata lett volna, amikor ellenőrzi a Nemzet értesülését. De ha már ők nem tették meg, az újságírók, akiknek a kezében volt a Hankook közleménye, vajon mit gondoltak?

Mi volt a Népszabadság szerkesztőinek fejében múlt hét csütörtök délután? A lap rövidhíréből is kiderül, hogy valamelyik fél nem mond igazat. Vagy a Magyar Nemzet közölt álhírt a címlapján – ebben az esetben a Népszabadság Média rovatához kellett volna utalni az információkat, hogy derítse ki, milyen félreértés, újságírói hiba okozhatta a Magyar Nemzet címlapos tévedését és az MTI ellenőrzésének hiányát. (Vagy ha nem oda, legalább az eMaSához.) Ha pedig a Hankook sajtóközleménye valótlan, akkor meg az a hír, hogy nemhogy pályázott és elbukta, de még le is tagadja az egészet. Ehelyett az újság mínuszos hírben sunnyog, írja is, meg nem is. "Ha kérne, se kapna…"

Igen, ezért van szükség több médiakritikára és erre alkalmas fórumokra. (Ukridge, még mindig egyetértünk.)  Ha valaki álhírt hoz le, akkor a többi lapnak bátran és egyértelműen rá kell mutatnia a hibára. A Népszabadságnak legalább van lapombudsmanja, már várjuk is Paul Lendvai következő írását!

Frissítés (június 4.): a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) sajtóosztálya a következő választ adta az Antagon azon kérdésére, mi végülis a helyes megfejtés az ügyben: "A dunaújvárosi Hankook Tire Magyarország Kft. a tavaly elutasított képzési támogatása óta újabb pályázatot a Szociális és Munkaügyi Minisztériumhoz nem nyújtott be, ezért elutasító döntés sem születhetett." A Nemzet cikke a Munkaerőpiaci Alap irányító testületének május 28-ai rendkívüli ülésére hivatkozik – az SZMM szerint ilyen valóban volt, de nem a Hankook ügyében.

Hogy tovább bonyolítsuk, úgy tudni, anno az első támogatást több évre ítélték oda, részletekben: ebből tiltotta le az elsőt még tavaly Lamperth Mónika, és ennek egy újabb részlete körül simán lehet is valami gebasz, de ezt most már fejtse meg egy munkaügyi újságíró.

5 komment

Címkék: mti magyar nemzet népszabadság hankook

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr75502834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zeta 2008.06.04. 11:13:47

a post logikáját nem értem, ha senki sem ellenőrizte, kinek van igaza a két verzió körül, honnan tudjátok, hogy álhírről van szó? vagy ti felhívtátok az Alapot? És persze mi van, ha ők sem mondanak igazat?

Galambos_Márton 2008.06.04. 11:24:46

Zeta, részben igazad van. De elolvasva a Privátbankáros és a Magyar Nemzetes verziót számomra elég egyértelmű volt a helyzet. Ezért írtam azt, hogy „álhír gyanús”, mert bizonyíték nincs a kezemben.
Ami az MTI-t és a Népszabadságot illetti, az ettől függetlenül is áll. Az MTI nem ellenőrzött, a Népszabadság kezében pedig ott volt két ellentétes információ és nem tisztázta, hogy mi történt.
Azt feltételezni, hogy az Alap sem mond igazat lehet, de milyen motivációja volna egy állami intézménynek, hogy letagadja a döntését?

zsombor 2008.06.04. 11:28:02

@zeta
az Alapot hajtjuk a helyes megfejtésért, pont most írtam hozzá a poszt végéhez.

ha ők se mondanak igazat, minden elveszett. :)

zeta 2008.06.04. 12:02:47

igen, komikus, ha senki sem mond igazat :), de mivel állami szervről van szó és egy presztizsberuházásról, a szekpszis még velük szemben is jogos lehet. bár valahogy nekem az az érzésem, hogy az MN alaphíre pont a munkaügytől származott. az eredeti cikket sajnos nem olvastam, a neten nincs fenn, ezért az egyik kompilációban szerepelő mondatra hagyatkozom, amely így szól: "A napilap írása szerint a támogatás megvonásáról szóló döntést szerdai, rendkívüli ülésén hozta meg a Munkaerő-piaci Alap Irányító Testülete."
gondolom erről az ülésről származik az információ. persze jogos, hogy a gyárat felhívhatták volna, ráadásul még egy izgalmas csavar is került volna a sztoriba. szintén erősítette volna a hírt, ha az infót hivatalosan is megerősítik. (egyébként még az is lehet, hogy ez benne volt az eredeti cikkben, nem tudom, ezt te tudnád megmondani, én a beszkennelt fotón nem tudom elolvasni)

dala 2008.06.10. 15:29:13

Akit érdekel, megnézheti a Munakerőpiaci Alap határozatai és közleményei között, miről is tárgyaltak május 28-án. A dokumentumból ugyebár logikusan az is kiderül, hogy amit NEM sorolnak fel, arról NEM tárgyaltak:
www.szmm.gov.hu/main.php?folderID=13340&articleID=32967&ctag=articlelist&iid=1
www.szmm.gov.hu/main.php?folderID=13341&articleID=32968&ctag=articlelist&iid=1
Talált, a Hankook NEM szerepelt a témák között - már csak azért sem, mert a képzési támogatás NEM a Munkaerőpiaci Alap kompetenciája. MOst akkor ki hazudik?