HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

Kiabálj be a szerkesztőségbe!

2008.01.23. 19:27 zsombor

Számtalan "bezzeg a napsütötte Nyugaton" példát lehet hozni, ha az ember nézegeti a magyar médiát, jogosat és jogtalant egyaránt. De ha van valami, amit a visszacsatolásoktól nagyjából teljesen mentes magyar sajtó tényleg csont nélkül, szemérmetlenül lenyúlhatna, az a Talk to the Newsroom sorozat a NYTimes.com-on, ahol kéthetente kilöknek egy-egy munkatársat, hogy válaszoljon az őt érintő kérdésekre.

A NYTimes cikkeinél hozzászólás nincs, de a cikkek mellől lehet emailt küldeni az írónak, ha valami beleszorult az olvasóba. Itt viszont nem erről van szó: kiraknak egy stábtagot a reflektorfénybe egy hétre, megmondják, pontosan mivel foglalkozik, az olvasók meg többnyire okos, általánosabb, trendeket érintő kérdéseket szegeznek neki. A szerkesztőség boldog, mert látja, hogy emberek aggyal azok, akik a lapot olvassák, az olvasók boldogok, mert látják, hogy nem apatikus, kiégett zombik, hanem bizonyítási vágytól égő, motivált újságírók gyártják neki az ő lapját.

Ehhez persze okos olvasóközönség is kell -- nem véletlen, hogy egyetlen Times-stábtag sem felejti el soha megsimogatni a fejüket a válaszokban. De lehet, hogy pont emiatt a kontraszt miatt lenne hisztérikusan vicces, ha kipróbálná a fórumosdit egy tetszés szerinti magyar napilap. A Népszabadságon volt is korábban hasonló kanyar, bátor módon egyből a főszerkesztővel, tanulságos olvasgatni, milyen feladatot képzeltek el -- legalábbis az akkori -- kérdezők a lapnak. Utóbb a Mohamed-karikatúrák utánközlése kapcsán aztán történt egy újabb nekifutás is, de ezzel le is álltak. Valószínűleg azért, mert csak a hagyományosan levélírásra hajlamos olvasókat sikerült online terelni, nem új hangokat meghallani.

Nem konkrét cikkel kapcsolatban olvasói levelek törvényszerűen csak kiemelkedően frusztrált vagy néha nagyon-nagyon boldog olvasóktól érkeznek, mert ők elég motiváltak leülni írni, ez viszont a lehető legkevésbé reprezentatív. A NYTimes tematikusan irányított fórumában pont az a jó, hogy jobbára mérsékeltebb és sokszor nagyon hasznos levelek érkeznek rá, egyébként vélhetően csendes olvasóktól.

2 komment

Címkék: népszabadság newyorktimes

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr84309086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuba 2008.01.23. 23:00:29

Nincs reakció.Erre a cikkre ez is reakció:)(a humorizáláson kívül:a zserkesztők nem kiváncsiak az olvasók véleményére,mert nem az olvasók igényei az döntők.Nálunk elsősorban egy médiumnak nem a közönség igényeinek kell megfelelnie, hanem mögötte álók érdekeinek. Hamar kiderülne,h. az olvasók ugyanúgy vásárolják a politikai identitásuknak megfelelő lapot,ahogy pártot választanak:"micsináljak,nincs jobb".)

pollner · http://soreo.biz 2008.01.25. 09:01:05

Itthon ilyesmit azért nehéz elképzelni, mert a legtöbb kiadványnál teljesen szeparált az "igazi" és az online szerkesztőség. Az online rendszerint csak amolyan lesajnált, szegény rokon, az "igazi" újságírók oda be sem teszik a lábukat. (Több olyan szerkesztőségről is tudok, ahol a főszerk titkárnője kinyomtatja a "főnök" emailjeit,mert az undorodik a számítógéptől.) A digitális kultúra ilyen szintjén nehéz elvárni, hogy a bejegyzésben említett stratégia, vagy akár ahhoz valami halványan is hasonló megvalósuljon.