HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

"A karakteres világkép a fősodor" - interjú a Reakció múlt heti négyesmetró-gegjéről és a lapról

2008.01.22. 02:40 zsombor

Egy fél város tippelgetett múlt csütörtökig, vajon a Magyar Kétfarkú Kutya Párt vagy valami új streetart harcos áll-e a Négyes Metró Barátai rejtélyes gerillaplakátjai mögött. Ehhez képest, ahogy az a megjelölt időpontban összegyűlt újságíróhordák számára kiderült, az egykori Fidelitas-házilapból átalakult Utolsó Figyelmeztetés utódja, a Nobilis Kristóf Index-tulaj által múlt nyáron nagyrészt felvásárolt havilap, a Reakció szervezte az akciót. Ennek apropóján értük utól Balogh Ákos Gergely főszerkesztő-helyettest, akit főleg arról kérdeztünk, mi a helyzet és a cél a már majdnem fél éve átalakított, de agyon még mindig nem reklámozott lappal. (Ha az egész Reakció-sztori új, kezdd az eMasa cikkével az Utolsó Figyelmeztetés > Reakció átalakulásról.)

Anonim Antagonisták: Épp az aktuális Reakció egy interjújában mondja egy reklámügynökségi vezető, hogy az olyan gerillázós, médiahackelős megmozdulásoknak, mint a csütörtöki metróépítés, fontos, hogy szoros kapcsolata legyen azzal, amit végső soron hirdet. Mit akartatok ezzel az akcióval elmondani a lapról -- és hogyan értékelitek a sikerét a visszhangot látva?
Balogh Ákos Gergely: A Négyes Metró Barátait jóval nagyobb érdeklődés kísérte, mint vártuk. Azzal is számoltunk, hogy egyszerűen senkit nem fognak érdekelni a plakátok. Az akciónak a metrós közmunka-felhívás volt a lényege, ez az ötlet született meg először, a januári számot csak hónapokkal később kapcsoltuk hozzá -- így nem is a szoros kapcsolat volt a fontos, hanem hogy belegondoljanak az emberek, milyen beruházás az, ahol még egy ilyen plakát esetében sem lehet biztosan tudni, viccről van-e szó, vagy egy valódi pro-metró akcióról. Kapcsolat persze van, a januári vezető anyagunk az M4-ről szól és a blogunkban is fut az Állítsátok meg a fúrópajzsokat! sorozatunk. A Négyes Metró Barátai számára pedig az a legnagyobb elismerés, hogy még ma is érkezett újságírói felkérés, hogy válaszoljak néhány kérdésre, mint "az építés mellett elkötelezett civil szóvivő".

AA: Az őszi átváltozás óta még nemigen volt hirdetve a lap, ennek mi az oka?
BÁG: A Közép-Európai Média csoporthoz tartozó Indexen és a PlazmaMédia képernyőin rendszeresen futnak a bannereink, klipjeink. Az első hónapokat az új arculat és tartalom csiszolgatására szántuk, közben elkészítettük az online változatot a politikai enciklopédiánk első pár tucatnyi szócikkeivel. Ha ezzel megvagyunk, akkor szeretnénk nagyobb erőket fordítani a lap megismertetésére.

AA: Ha be kéne határolni, milyen közönségre lőttök, hogyan írnátok őket körül, és hogyan akarjátok megtalálni őket?
BÁG: A fiatal, a közélet iránt érdeklődő (leendő) értelmiségieket célozzuk meg. Elsősorban az egyetemista korosztálytól a harmincasokig bezárólag, de sok törzsolvasónk van más korosztályokból is. Az UFi-Reakció átalakuláskor az Életmód és a Kultúra rovatok erősödtek leginkább, de még így is a közélet teszi ki a lap felét. Egyrészt a blogunkon keresztül szeretnénk minél több látogatót rávenni a papírkiadás olvasására, másrészt erősíteni kívánjuk a Reakció jelenlétét ott, ahova a közönségünk jár: kávézókban, egyetemi könyvtárakban, más közösségi terekben.

AA: A világnézetet már az újrainduláskor kiveséztétek az eMasával, de havilapként mik a tartalmi célok? Karakteres világképet adni magazinszerű cikkekkel, vagy szeretnétek néha egy-egy ügyet ti bedobni, és nem csak összegezni?
BÁG: Is. A karakteres világképpel íródott magazin a fősodor, de ehhez az is hozzátartozik, hogy legyenek saját ügyeink. Olyan témák, amikről az ugrik be az embereknek: "Igen, a Reakció." Itt nem elsősorban politikai botrányok tényfeltárására gondolunk, hanem olyasmikre, mint például a februári számunkban mélységében kielemzett Wass Albert-jelenség.

Szólj hozzá!

Címkék: reakció baloghákosgergely

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr77306709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.