HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

"Ami nem javul, az romlik" - Borókai Gábor a Heti Válasz dizájn- és szerkezetváltásáról

2008.01.10. 18:47 zsombor

A hetilappiacon stabil negyediknek (a HVG, a 168 óra és a Demokrata mögé) feljött Heti Válasz a mai lapszámmal új arculatot és rovatsruktúrát vezetett be. Borókai Gábor lapigazgató-főszerkesztőt kérdeztük a miértekről és hogyanokról -- szerinte a dizájnváltásra szükség volt, de csak a tálalást alakították át, nem a tartalmat tömörítették, nehogy az olvasó úgy érezze, mindent előre megrágnak neki.
 
Anonim Antagonisták: Az első új lapszám, a mai beköszönője azt írja a három évvel ezelőtti váltásról: akkor úgy érezték, a Heti Válasz arculata megkopottnak tűnik a többi hetilap mögött. Ilyen most nem látszik, legalábbis számomra nem -- mi volt a mostani váltás oka?
Borókai Gábor: Éppen ma beszéltem egy kollégával, aki azt mondta, hogy idáig a forma tíz évvel lemaradva követte a tartalmat, ehhez képest most egy nappal megelőzi. Ő például kifejezetten üdvözölte a váltást, és mi is azt érzékeltük, hogy valamit lépnünk kell. Egyrészt mert egy csomó tapasztalat gyűlt fel az elmúlt három évben, hogy a rovatstruktúrát át kellene alakítani, másrészt tisztább, átláthatóbb, az olvasóhoz a tartalmat jobban, gyorsabban, rövidebb úton eljuttató formára van szükség. A lead átalakítása, a képszerkesztés változásai, a tartalmi kiemelések mind ezt szolgálják. A tartalomjegyzék megszűnt rutinszerű lenni: az olvasó számára túl sokat nem mondó rövid címek helyett néhány érdekes cikkre irányítjuk rá a figyelmet, ami aztán reményünk szerint a többire is továbbviszi a szemet meg a fejet.
Szóval más technikákat alkalmazunk: az elsődleges cél az, hogy minél több olvasót érjünk el, és akiket elértünk, azokat meg is tartsuk. Ehhez az kell, hogy ebben az információőrületben, amelyben mindannyian élünk, az olvasóink egy letisztultabb, biztonságos képet kapjanak; hogy a választásaikban -- és itt ne csak politikai választásra, de kulturális, gazdasági vagy mindennapi szabadidős választásaikban -- segítség legyünk.



AA: Kik voltak a dizájn ihletői, példaképei? Érzem egyes lapok hatását, bár persze nem biztos, hogy pont ezek valósak.
BG: Biztosan valósak, mert látható, hogy a trendek nagyjából hasonlóak: nagyon sok újságot néztünk végig, Amerikából éppúgy, mint Spanyolországból, Németországból, Franciaországból, Közép-Európából. Mégis vannak különbségek. Számunkra fontos volt, hogy a rovatokat határozottabban válasszuk szét, növeljük minden rovatnak a felelősségét, hogy mindnek legyen meg a maga húzóanyaga, a maga területén mutasson fel valami érdekeset, izgalmasat. Ehhez jobban le kellett határolni őket, a Time-ban láthat hasonló rovatcímrendszert. De vannak ötletek máshonnan is, amelyeket nem egy az egyben emeltünk át, hanem adaptáltunk, megpróbáltuk az ötleteket lefordítani a saját világképünkre, nyelvünkre.

AA: Jól veszem észre, hogy az új tálalással együtt is több lett az egy oldalra jutó szöveg a láthatóan kisebb betűméret miatt?
BG: Inkább azt mondanám, nem lett kevesebb. Attól tartottunk, hogy majd jóval kevesebb szöveg fér el, de az ebbéli várakozásunk nem jött be, szóval nem lehet kevesebbet írni az újságíróknak (nevet).

AA: A világ legtöbb hetilapjánál jól észrevehetően rövidülnek a cikkek, ezt tehát nem akarták a dizájntrendekkel együtt átvenni?
BG: Van egy hajlam az újságírókban, hogy mindent írjunk meg egy lendülettel. Ez nem a mai modern, reklámokon szocializálódott olvasónak az igényeit elégíti ki. És fontos, hogy kiemeljünk, hogy kedvet csináljunk a hosszabb tartalom az elolvasásához is. De mindig meg kell találni az arany középutat, hogy mi az, ami funkcionálisan segítségére van az olvasónak, de még nem érzi azt, hogy olyan mértékben szedik szét a tartalmat, és próbálják neki előre megrágni és beadagolni, mintha képregényt olvasna és az általános iskola ötödik osztályába se járna.



AA:
Az elején idézett vélemény említette, hogy most a dizájn frissebb a tartalomnál. Ez milyen tartalmi változtatásokat hoz majd?

BG: A törekvés az, hogy mindig jobbat csináljunk -- ez nagyon közhelyes, de igaz. Most nincsen nagy különbség, az a vélemény is azt mondta, hogy egy nappal megelőzte a tartalmat a dizájn, de ez is a dizájnváltozás markáns mivoltát érzékeltette. De természetesen soha nem lehet megállni, mert ami nem javul, az romlik. Most lesznek változások: lesz egy Szembesítés című rovatunk, ahol egy-egy témában két ellentétes álláspontot fogunk megjeleníteni, jövő heti számunkban Lendvai Ildikó meg Navracsics Tibor ül egy asztalnál, és győzködi majd egymást a mi moderálásunkkal. De nem csak politikában lesz ilyen szándékunk, hanem kultúrában, egészségügyben, irodalomban, mindenütt szeretnénk markánsan ellentétes álláspontokat ütköztetni. Aztán új az interjúrovatunk: interjúk eddig is voltak, de ezek most nagyobb teret kapnak, több képpel, amelyek önmagukban is beszédesek kell, hogy legyenek. Az olvasói levelek nagyobb teret kapnak, az interaktivitás az interneten is növekedni fog. Sok minden van, ami remélem, hogy a lapból kiderül.

(Az új dizájnt és struktúrát egy bejegyzéssel arrébb értelmezzük és vesszük górcső alá, a megújított lapról alkotott véleményeket főleg ott várnánk.)

1 komment

Címkék: hetiválasz borókaigábor

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr7292485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fikabajnok · http://fikazo.blog.hu 2008.01.11. 00:35:21

Az interjú érdekes, de az "adoptálás" szerintem jobb lenne "adaptálás"-ként!

:P