HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hírszerző (2) hirszerzo (1) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

RTL Klub: saját híradójában lobbizik az ORTT ellen

2009.05.14. 10:33 csudaygé

Vajon kell-e sajnálni a tavaly rekordbevételt elkönyvelő kereskedelmi tévéket, az RTL Klubot és a TV2-t, amiért túl sokat kell tejelniük az államnak?

Feltehetőleg nem nagyon, bár ez egy olyan téma, amiről lehet vitatkozni, ebbe viszont itt nem szeretnék belemenni.

Arról viszont már érdemes egy-két szót ejteni, vajon mennyire elegáns az, amikor a két kertévé ügyében döntő szervezet, jelesül az ORTT – a médiatörvény és az azt megalkotó politikusok miatt – általánosságban visszás működéséből kiragadnak egy esetet, és azzal mit ad isten, éppen akkor foglalkoznak, amikor annak a tévét érintő milliárdos kérdésben kellene döntenie!

A keddi első riportban azt feszegetik: vajon helyes-e, hogy az ORTT háttérintézményét, az AKTI-t a műsorszolgáltatási alapból pénzelik, ami persze inkább arra volna hivatott, hogy az ott felgyülemlett pénzből műsorokat támogassanak. A szerda esti híradóban pedig már az ORTT és csatolt intézményei vezetőinek zsebében turkáltak. Közpénzekről lévén szó, ezzel se volna semmilyen problémám (sőt), de így gyomorforgató. (A videókat persze nem lehet beágyazni, pedig az RTL website-jait nemrég tatarozták.) Ráadásul ez nem is az első eset. Az RTL Klub Híradójában már a médiatörvény-tervezet ellen is lobbiztak, saját jogászukat független elemzőnek beállítva.

Az AKTI finanszírozása feltehetőleg nincsen rendben, de hogy erről éppen most kellett riportokat készíteni a híradóban, az már erősen necces. Olyannyira kilóg a lóláb, hogy az ÁSZ-jelentés, amire a riportokban hivatkoznak, még 2007 decemberében készült – az RTL-nél majdnem másfél év kellett ahhoz, hogy rátaláljanak erre az információs aranybányára.

Az ORTT működése nyilvánvalóan egészében abszurd és ezer sebből vérzik, de a téma időzítése és az egész riport inkább az RTL-re, meg az olyan mindenre kapható politikusokra nézve kínos, mint például Jánosi György, aki ehhez az egészhez nemcsak az arcát adja, de képes a következő mondatot kiejteni a száján, anélkül, hogy az adás után a dunaparti Fehér Ház portása elvette volna tőle képviselői igazolványát:

Egyetlenegy pártnak és kormánynak sem volt ereje ahhoz, hogy konfliktust vállaljon fel az ORTT-vel, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egyetlen egy ORTT elnöknek sem volt ereje ahhoz, hogy racionálisabbá tegye a hivatal és a műsorszolgáltatási alap apparátusának a működtetését.

Vajon az átlag nézőt mennyire köti le az ilyen réteg-téma egy bankrablás és egy állatkerti breaking között? Az RTL híradó szerkesztőinek nyilván nem drága az adásidő, amikor saját munkahelyükről van szó, arra viszont kíváncsi vagyok, hogy mivel rukkolnak elő ma. (És azután, meg azután... Az ORTT következő ülése ugyanis jövő héten kedden vagy szerdán lesz.)

Good night, and good luck!


39 komment · 1 trackback

Címkék: rtl klub ortt híradó kereskedelmi tv akti

A bejegyzés trackback címe:

http://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr661120257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.05.14. 11:18:02

Most már értem, miért baloldali a két kertévé...Nagyon úgy néz ki, hogy évente plusz 1 milliárddal fogja "támogatni" az állam a két kereskedelmi tévé működését. Persze nem közvetlenül. Valószínűleg megkapja ugyanis az RTL Klub és a TV2 az ORTT-t…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

v_anita 2009.05.14. 11:47:11

Amikor legközelebb Kotroczó Róbert valami szakmai fórumon szokása szerint az etikus és minőségi újságírás egyik hazai apostolának szerepében szólal fel, érdemes lesz emlékeztetni erre (is). Ez Széles Gábori tempó és mélység, egész egyszerűen szánalmas.

smidgen 2009.05.14. 13:52:39

van 2 magáncég, van egy teljesen felesleges ORTT és van 2 pénznyelő köztévé akiknek annyi támogatást kell adni amennyi a 2 kereskedelmi tv full bevétele.
nehogy már az RTL legyen a hibás, h próbál azért tenni, h ez a lúzer banda lehúzza...
"nem való a magyarnak az EU mert ott igazi piaciverseny van, és ott elvérzünk" - Cs.

TuRuL_2k2 · http://mandiner.hu 2009.05.14. 13:55:36

@smidgen:
Nehogy már a hazai reklámpiacot domináló 2 kereskedelmi csatornának megfelezzék a koncessziós díját (1-1 milliárdos kedvezmény). Ha nem éri meg, akkor miért kapartak annyira, hogy pályáztatás nélkül kapjanak még 5 évet? Ennyire altruisták lennének? :]

Asidotus 2009.05.14. 14:11:52

Egyszer úgy megnézném a két nagy adózását. Mert két eset lehetséges:
1. Adóznak, mint minden tisztességes cég, és emellett még az ORTT sarc;
2. Jóval kevésbé adóznak, hanem ahelyett van az ORTT sarc, ami nem más mint adó, címzetten (odaadják a köztévéknek)
Melyik lehet az igazság?

v_anita 2009.05.14. 14:16:32

@smidgen: ne mondd már, hogy ez vezet majd az igazi piaci versenyhez, lol
az ortt működése, támogatása, léte vitatható, mint ahogy az a két köztévé léte, működése, finanszírozási rendszere is. de az rtl klubot senki nem kényszeríti arra, hogy koncessziós díjat fizessen, nem muszáj hagynia, hogy "lehúzza ez a lúzer banda". ha azt mondják, nem ér meg nekik ennyit a földfelszíni frekvencia, miért nem adják vissza? mehetnének másik országba, mint a viasat, aztán adhatnának kábelen meg műholdon tovább. racionális piaci szereplő nem ragaszkodik olyasmihez, ami nem éri meg neki.

bauer-jack 2009.05.14. 14:22:15

Valami kedvezmenyt biztos fognak kapni, szegenyek megerdemlik. Hogy tudna egyebkent a management Las Vegasba utazni elso osztalyon, baratnokkel es meleg fiucskakkal cegpenzen? Bar Akos bacsi multkor nem vihette a sajatjat. Vagy fedezni a hetvegi koko szuksegletet? Es hogy tudnak tulfizetni a musorgyarto IKO-t ( HVG cikk)? Jobb ha kussba maradunk mert a vegen meg rank is rank kuldik eros antoniat.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.05.14. 14:23:08

Most nem azért, de a MTV is napók óta szitkozódik az esetleges bevételcsökkenése miatt.

Szóval az ellenérdekű fél, Duna TV, M1, M2 ugyan azt csinálja.

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.14. 14:23:54

Mióta az ORTT betiltotta a Dragon Ballt, nem állok szóba ezekkel.

Cho. 2009.05.14. 14:30:20

Az RTL-nek kurta jól megy, ebből az esetből is látszik, hogy úgy érzik: ők bármit megtehetnek.
Tejeljenek csak szépen az államnak, van miből.

fortin2 2009.05.14. 14:31:25

a magyar nmédiavilág színvonaltalansága és korruptsága sokunkat érzéketlenné tett már, de ami a blogban hivatkozott "híradó" tett, az valóban a legdurvább támadás a demokratikus intézmkényrendszer ellen. Tökmindegy, mennyire felesleges vagy sem az ORTT, arra egyszerűen nem vetemedhet büntetlenül egy köztulajdont (lásd: frekvencia)használó és demokratikus alapjoggal (lásd: sajtószabadság)magát legitimáló magáncég, hogy nyiltan zsarol egy közhatalmi intézményt. Egy normális orzságban az ORTT-nek, egyöntetű parlamenti jóváhagyással, értelmiségi és sajtótámogatással, azonnali és soron kívüli eljárással meg kellene vonni atz RTLKLUB frekvencia-használati engedélyét. Tisztelt Olvasók, ez ugyanis nyiltszíni maffiaakció, védelmipénzszedés stb. volt. Ha ezt sem vesszük észre, akkor már mindent meg lehet csinálni itt, velünk. (Bizonyára mindent meg lehet csinálni velünk...) Nayg kár.

Galambos_Márton 2009.05.14. 14:45:00

Amit GayBears mond, abban van valami.

talán annyi különbség, hogy a Duna/m1 hírműsoraiból eleve kevésbé lóg ki a téma és ráadásul sokkal visszafogottabban is csinálták, még kiegyensúlyozottnak is lehet mondani (legalábbis, amit én láttam). az persze célja lehetett a megjelenéseknek, hogy felszínen tartsák a témát és ebben a tekintetben ők is visszaéltek a lehetőségeikkel.

volt Majtényi az Estében, Szalai a Dunán este és láttam Híradó bejátszást is az m1-en.

kakukkpöcök 2009.05.14. 14:58:03

mivel az rtl már tavaly kirúgta a webfejlesztőit nem tudom milyen komolyabb tatarozásról beszélsz ... azóta egyetlen kisebb tatarozás volt, egy egyemberes konkrétan.

Editor Bob 2009.05.14. 15:15:05

Felháborító az RTL viselkedése. A díjcsökkentés egy lehetséges kedvezmény lenne, ezek a szarháziak meg lényegében közlik, hogy nekik az jár. A nagy lóf..sz, az jár, nem a díjcsökkentés.

szempontpuska 2009.05.14. 15:23:09

Akinek van türelme és ideje, visszakeresheti az OGy honlapján ahogy a sajtóbizottság ülés szószerintijében évről évre Jánosi milyen érveléssel győzködi a biztottságot arról, hogy szavazzák meg az ORTT költségvetését. Most meg ezt mondja. Nabazmeg !

Cser-Palkovics pedig kijelenti, hogy a Fidesz mindig is következetesn ellenezte a médiatörvény megkerülését. Persze Cser-palkovics még pelenkás volt amikor ezt a technikát a Fidesz bevezette - Ők találták ugyanis ki ezt 2000-ben.

AZ ÁSZ jelentés viszont nem 2007-es, hanem 2005-ös. A 2007-es felülvizsgálat már nem állapított meg semmi érdemlegeset.

szempontpuska 2009.05.14. 15:30:54

@Nűnű: miért adóznának kevesebbet ? ezt honnan veszed ?

Az ORTT sarcot pedig a frekiért fizetik, az nem adó.

nemuccaszoc 2009.05.14. 15:46:24

erre mindenki felkapta a vizet, mtv-n is 2 napig ezt nyomták.

algi 2009.05.14. 15:49:00

Kereskedelmi tévé azért kereskedelmi tévé, mert versenyhelyzetben van. Ha nem éri meg, nem muszáj csinálni. Ha megszűnnek, jön helyettük másik. Ha valaki mégis azt hinné, nem jön helyettük másik, szeretnék mindenkit a TV3 megszüntetésére emlékeztetni. A két nagy aktívan szorítja kifele a versenytársakat. Ha több támogatást akarnak, akkor megtehetnék azt, hogy több közszolgálati műsort sugároznak cserébe.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.05.14. 16:00:43

a lényeg, h az ORTT egy miafasznak létező pénznyelő izé, amit be kéne szántani. itt nem az rtl a hibás. És mint KERtévé, érthető, ha nem akarnak többet fizetni/kevesebbet akarnak fizetni.

Goyo 2009.05.14. 16:20:44

Szerintetek az ország lakosságának hány százaléka fogja őket antennával? Ahhoz képest elég magas a koncessziós díj. Ráadásul bele vannak kényszerítve a digitális földfelszíni műsorszórásba is, amit múlt hét pénteken írt alá az RTL a Antenna Digitállal (AH leánya). Az idei és a következő két évre így duplán fizetnek a földfelszíni műsorszórásért, ami nem csak az ő szempontjukból igazságtalan.

Valószínűleg mérséklik is a koncessziós díjat majd valamivel, de a felére biztosan nem szállítják le.

szempontpuska 2009.05.14. 16:28:56

@Goyo: 19 % egészen pontosan

Goyo 2009.05.14. 16:36:45

@szempontpuska: Valami ilyesmit olvastam én is. Már csak az a kérdés, hogy az Antenna Digitál 56%-os lefedettségébe ebből hány százalék esik bele. Havi 5-600 Forintot azért talán vhogy kigazdálkodnának már 5-6 adóért is.

szempontpuska 2009.05.14. 16:39:44

@Goyo: semennyi. Nincs átfedés.
19% azoknak a háztartásoknak (nem személyeknek!) a száma akik szobaantennáznak: MTV1, RTL és TV2

Goyo 2009.05.14. 16:51:24

@szempontpuska: Földfelszíni digitális műsorszórásról beszélek. Az AH erre a célra létrehozott leánycége csinálja, az Antenna Digitál. 59%-os lefedettségnél kellene tartaniuk, de még csak 56%-nál járnak. Ráadásul eddig egyetlen csatorna, a Duna TV, fogható rajta. Pénteken aláírt az RTL is. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy az az 56% vajon a 19%-ból mennyit ér el. Nem hiszem, hogy 0 az átfedés.

szempontpuska 2009.05.14. 16:54:59

@Goyo: pedig a 19% az a szobaantennás. A lexegényebb és a hirdetők számára legérdektelenebb réteg. Nekik nincs digitális vevőkészülékük, ez szinte biztos...

Goyo 2009.05.14. 17:07:59

@szempontpuska: A nagy részük a legszegényebb rétegekből kerül ki. Ezért köteles az AD olyan konstrukcióban kínálni set-top boxokat, ahol a havi díj nem haladja meg a havi minimálbér 1%-át.

Egyébként per pill szinte senkinek nincs ilyen doboza, és csak nagyon kevés tévé képes a MPEG4-es kódolással adott csatornák vételére.

v_anita 2009.05.14. 17:16:15

@galambos: a különbség az, hogy az mtv és a dunatv a konkrét jelenlegi szituációval foglalkozik, azaz a díjcsökkentési kérelemmel, meg hogy az milyen rossz lenne nekik. az rtl klub meg erről egy szót sem szól, viszont egy 2005-ös (és részben egy 2007-es) ÁSZ-jelentés alapján megy neki az ORTT-nek. a közpénzek herdálása tényleg aktuális téma, de így, hogy leszól a tulajdonos a szerkesztőségbe, hogy figyeljetek, baszakodnak velünk, mondjatok már oda ti is nekik valamit, ez így több okból is valóban gyomorforgató.

csak azt nem tudom, hogy ha olyan lényegtelen az a 19 százaléknyi néző, ha annyira nem érik meg a koncessziós díjat, miért siettek idő előtt meghosszabbítani a szerződést? miért nem adták fel akkor? akkor sem volt sokkal több a csak szobaantennával tévéző.

GONOSZ 2009.05.14. 17:37:10

Az rtl meg a tv2 ott próbál meg spórolni ahol tud. Talán kevesebb belső cég kellene és akkor több pénz maradna! Igaz az utóbbi egy év az elvonás jegyében telt mindkét csatornánál, de amit most művelnek enyhén szólva is, pofátlan. Talán érdemes lenne újra pályáztatni a két csatornát, hátha kivonulnának?!

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.05.14. 17:52:23

Mellékesen... az analóg sugárzás lekapcsolásával az RTL és TV2 előjogai megszűnnek.

Ezért teljesen érthető hogy nem kívánnak fizetni.

Meg is tehetik hogy a székhelyüket is kiviszik az országból mint a Viasat, HBO és az IKO csatornák, aztán baszhatja az ORTT a milliárdos bevételt.

Ez az idő már nincs olyan messze, ami mos folyik az ennek a játszmának a kezdete.

A digitális sugárzással több országos TV lesz, és biztosra vehető hogy a mostani irreálisan magas összegeket egyik sem lesz hajlandó kifizetni.

Az ortt-nek pedig elég kínos lenne politikailag ha csak a duna tv-t tudná beszervezni. (Az rtl és tv2 pedig nézői nagy részét most sem földfelszíni sugárzással éri el, ezért ha onnan lekerülnek nem valószínű hogy gazdaságilag érzékenyen érintené őket. Amennyit veszítenének reklámbevételből annyit nyernének az orttn.)

Ellenben ugyan pénz nélkül, de az m1 és a duna tv legalább + 19%-os nézőszámot produkálna...

whiteCat 2009.05.14. 18:54:33

Az ORTT a világ egyik legnagyobb sóhivatala. Minden lobbit ellene csak üdvözölni tudok. Pl nem kell nekem semmilyen karika a műsorok közben el tudom dönteni magam is, hogy nézhetem e :)

szempontpuska 2009.05.14. 19:44:08

@Goyo: per pillanat a digitális átállás akkora kudarc, hogy erről nem is kell beszélni...

szempontpuska 2009.05.14. 19:44:56

@v_anita: a helyzet az, nem idő előtt hosszabbították meg. Ez közkeletű tévedés....

szempontpuska 2009.05.14. 19:46:16

@GONOSZ: "Az rtl meg a tv2 ott próbál meg spórolni ahol tud. "
nyilván ezért nyomja a celeb műsorokat, meg a BL közvetítést, aha.
na hagyjállógva...

szempontpuska 2009.05.14. 19:47:42

@GayBears: Nem tehetik meg. Szabadon hagyják a frekiket és félő, hogy akkor valaki benyomul a helyükre a hatalmas reklémpiacra, majd felmegy a digitális platformra. Üres handabanda a fenyegtőzésük.

szempontpuska 2009.05.14. 19:49:29

@GayBears: "Amennyit veszítenének reklámbevételből annyit nyernének az orttn.)"

nézz már utána a számoknak ! Mennyi a reklámbevételük és mennyi a műsorszolg díj ehhez képest ?!
Totális képtelenségeket beszélsz. Kapjál már a fejedhez !!!

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.05.14. 21:00:03

@szempontpuska:

Miért ne tehetnék meg?

Az analóg frekvenciákat átveszik a digitális csomagok, onnatól kezdve az RTL Klub és a TV2 is csak egy lesz a sok közül. Pl. mint a Viasat3, Sport1 vagy akár a film+.

És ebben a helyzetben már a reklámbevételükön is osztozni kell.

NEM NYOMUL A HELYÜKRE SENKI!

Nem fogják megpályáztatni esetleg 1-2 évre a földi frekvenciákat, vagy ha mégis, ki lenne az a barom aki beruházna? Egy ilyen beruházásnak 1-2 évnél jóval több a megtérülési ideje!

(persze ügye ez mind csak fikció, de nem árt tudni hogy a két csatorna ezt a lehetőséget is említette ha nem csökkentik a díjukat)

szempontpuska 2009.05.15. 10:49:43

@GayBears: "NEM NYOMUL A HELYÜKRE SENKI!"
ezt olvastad ?

Korábban költséghatékonysági és szervezeti szempontokkal indokolt távozásuk kapcsán Kocsis Attila megjegyezte, a kábelhálózatokon sugárzó "Viasat3 szívesen fizetné meg az RTL Klub vagy a TV2 által most lerótt teljes koncessziós díjat".

hoppá

szempontpuska 2009.05.15. 11:42:34

@GayBears: még egyszer, mert utánanéztem a számoknak:

"Amennyit veszítenének reklámbevételből annyit nyernének az orttn.)" - írod.

Nos !

1. AZ RTL az ORTT-nek cca. 1,8 Mrd Ft-ot fizet.
A bevétele ezzel szemben tavaly: 35 milliárd 614 milió forint nettó volt

2. A TV2 az ORTT-nek cca. 2 Mrd Ft-t fizet.
A bevétele ezzel szemben tavaly 26,5 milliárd Ft volt.

ezek a tények, ezek a számok. Nézd meg hogyan viszonyulnak egymáshoz !!!

Goyo 2009.05.15. 13:19:19

@szempontpuska: "per pillanat a digitális átállás akkora kudarc, hogy erről nem is kell beszélni..."

Ha ennyire semmit nem tudsz hozzátenni, akkor nem kell a szót szaporítani.

szempontpuska 2009.05.15. 13:33:46

@Goyo: csakhogy a digitális átállást te hoztad be a témába... ezért mondtam, hogy felesleges kitérő,nem szempont