HTML

Helló

Mi ez itt?
Az Antagon egy alvó újság(író)blog.

» Bővebben + szerzők
» In English: About us

» Facebook
» e-mail

Friss topikok

Címkék

168óra (3) a (1) ablonczybálint (1) ahónapokossajtóközleménye (1) akti (1) ambrusbalázs (1) apáti tóth (1) atv (4) axel springer (1) baloghákosgergely (1) bánó (1) bánzoltánandrás (1) barcsmiklós (1) bayerzsolt (2) bbc (1) bedemárton (2) bild (1) bkf (1) blikk (3) bnd (1) bódisandrás (3) bodokytamás (1) bogádzoltán (1) bogárzsolt (1) bolgárgyörgy (2) borókaigábor (3) brücknergergely (1) budapesti7nap (1) cenzúra (1) christiansciencemonitor (1) cnn (2) debreczeni (1) demorgen (1) déneszoltán (1) dévényiistván (1) dezsőandrás (1) die (1) díj (3) dizájn (2) dtóthkriszta (1) duna (1) dunatv (5) echotv (2) economist (2) editorsweblog (1) elte (1) emasa (5) eötvöspál (3) és (4) etika (1) eveningstandard (1) faz (1) feketenorbert (1) fidesz (1) figyelő (19) figyelőnet (7) friderikuszsándor (1) függetlenhírügynökség (2) galgagyörk (1) gawker (1) gazsólferenc (3) göbölyössomadíj (10) guardian (9) günterwallraff (1) gyakornokság (1) győrffymiklós (1) györgypéter (1) haászjános (1) hankook (1) havashenrik (1) helyitéma (1) heszlerróbert (1) hetilap (1) hetiválasz (14) híradó (3) hirdetés (1) hírsarok (1) hirszerzo (1) hírszerző (2) hírtv (3) hivatkozás (1) honvédelmi minisztérium (1) hvg (15) hwsw (1) index (24) inforádió (3) input (1) iwiw (1) jakupcsekgabriella (1) jog (2) joóbsándor (1) józsef (1) karrier (1) kecskésitollastibor (1) kereskedelmi tv (1) kertattila (1) klubrádió (1) kocsislmihály (1) kommunikáció (1) konferencia (1) kosaandras (1) kovácsgyörgy (1) közpénz (1) kreatív (4) kristonlászló (1) kritika (1) kulcsáristván (1) lánchídrádió (1) legáttibor (1) lendvai (1) litera (1) m1 (1) m2 (1) magyar (2) magyarhírlap (17) magyarnarancs (1) magyarnemzet (7) magyarrádió (12) magyartelevízió (1) majtényi (2) managermagazin (2) marketing&média (3) martin (1) martinamis (1) martinjózsefpéter (2) médiakutató (1) médiatanács (1) médiatörvény (1) menedzsmentfórum (1) mészárosbálint (1) metropol (1) miklósi (1) miklósigábor (2) minőségiújságírásért (3) mkisscsaba (1) mokka (1) morvai krisztina (1) mr 2petőfi (1) mti (9) mtv (22) múosz (4) nagyattila (1) napiciki (1) napigazdaság (3) napi gazdaság (1) nap kelte (1) narancs (16) nbh (1) nemzet (1) népszabadság (36) népszava (5) netzwerk (1) newsoftheworld (1) newsweek (2) newyorktimes (6) nkósajudit (1) nmhh (1) observer (2) oktatási és kulturális minisztérium (1) ombudsman (1) orig (1) origo (14) oroszország (1) ortt (3) pályázat (1) pannonnews (2) paul (1) pestiest (1) péter (1) pethőandrás (3) pogonyilajos (2) portfolio (1) portfolio.hu (1) pr (4) prherald (1) pulitzer (2) rádió (1) ralfneukirch (1) reakció (3) recherche (1) reklám (1) rendőrség (1) reuters (1) riport (3) rss (1) rtlklub (1) rtl klub (3) sajtófotó (2) sajtóosztály (1) sajttáj (1) slágerrádió (1) spiegel (4) spirkjózsef (2) storytv (1) stumpfandrás (2) suchgyörgy (1) sun (1) szabadsága (1) szabóákos (1) szájbarágó (1) szélesgábor (2) szempont (1) szigetitamás (1) szilágyijános (1) szlankóbálint (2) szólás (1) szombathypál (3) tagesspiegel (1) taszoknyomozó (3) taz (4) telekom (1) tényfeltárás (8) tilosrádió (1) time (3) times (2) tódorjános (1) tótawárpád (1) tüntetések (1) tv (1) tv2 (1) ujpéter (1) újságíróképzés (1) vajdaéva (2) válaszadási (1) vanityfair (1) vasárnapi (1) vasárnapiújság (3) velvet (2) viasat3 (1) világgazdaság (4) wired (2) wirthzsuzsa (1) zappegábor (1) zeit (1) zoltán (1) zóna (7) zoom (5) zsoltmelinda (2) zsűri (1) Címkefelhő

D. Tóth Kriszta az MTV évzáró Gyurcsány-interjújáról

2007.12.20. 13:57 zsombor

A portálokat különösebben nem izgatta fel, a napilapok pedig valószínűleg lecsúsztak róla, és csak csütörtök reggel szedegetik széjjel, mindenesetre médiablogként eszünk ágában se lenne elmenni az MTV kedd esti, évértékelő Gyurcsány-interjúja mellett. Már csak azért sem, mert a kormányfő tévében többnyire vagy rövidtávú ügyek mentén kisinterjúzik, vagy korlátoktól mentes tévémiséket celebrál, rendes kérdező viszont emlékezetünk szerint rég nem faggatta háromnegyed órán át. Az alábbiakban D. Tóth Krisztával, az interjú készítőjével nézünk rá a készítés körülményeire -- az interjú maga pedig a poszt végén megtekinthető.


Anonim Antagonisták:
Nem para Híradó-műsorvezetőként miniszterelnöki interjút készíteni? Nálunk azért a műsorvezető-szerephez hozzátartozik, hogy ő a véleménytelen bemondó, az pedig törvényszerű, hogy egy ekkora interjú után egy csomó néző álláspontokat magyaráz bele egyik vagy másik kérdésedbe, és elkönyvel valahova. 

D. Tóth Kriszta: Szerinted a Híradó műsorvezetőjének elvileg szenvtelen szavaiba "nálunk" nem magyaráznak bele az emberek álláspontot? Ugyan! Magyarországon a sarki zöldségesbe is belemagyarázzák, hogy bal- vagy jobboldali. Amikor öt évvel ezelőtt az MTV-hez szerződtem, sokan arról voltak meggyőződve, hogy biztosan a baloldalhoz húz a szívem. Brüsszelben meg nem egyszer hallottam azt, hogy túl kritikus vagyok a kormányoldallal szemben -- nem vagyok én mégis inkább konzervatív? Aki úgy ült le megnézni a Gyurcsány-interjút, hogy na, most végre kiderül a D. Tóthról, hogy milyen színű politikailag, az biztos vagyok benne, hogy igazolva látta prekoncepcióját -– bármelyikre is tippelt. De azt, hogy mi az igazság, továbbra is csak én tudom.
 
AA: Az MTV kérte az interjút, vagy a MeH ajánlotta a lehetőségét?
DTK: Egy ilyen év után, mint az idei, a televízió jó ötletnek találta, hogy megkérdezze a miniszterelnököt arról, ő hogyan látta az elmúlt 12 hónapot. Ha csak abból indulunk ki, hogy a rendszerváltozás óta nem volt olyan év, amikor ennyi politikai és emberi támadás érte a kormányfőt, amikor ennyi tiltakozást, demonstrációt, tüntetést, sztrájkot tartottak (a rendőrség 2007-ben 10 ezer utcai rendezvényt biztosított!), akkor azt mondom, ez "szenvtelen híradós szempontból" is érdekes téma.
 
AA: Mennyire volt szabad kezed abban, mit kérdezel? Inkább D. Tóth Kriszta újságíróként álltál (ültél) ki, vagy kvázi a szerkesztőség képviseletében, közös kérdésekkel? Mennyi segítséget kaptál a rákészüléshez? 
DTK: Bárkivel készítek interjút, azt elsősorban D. Tóth Kriszta újságíróként teszem. Attól persze nem lehet eltekinteni, hogy ez az újságíró a Magyar Televíziónak dolgozik. De a kíváncsiság független attól, hogy melyik céget képviselem. A Szólás Szabadsága című műsornál dolgozó egyik nagyon ügyes szerkesztő-riporter segített a kutatásban, a tematikát pedig egy szűk szerkesztőségi csapattal találtunk ki.
 
AA: Bekérte előre a MeH a témaköröket? Voltak feltételei az interjúnak?
DTK: Ha az ember arra készül, hogy interjút készít valakivel –- bárkivel --, akkor felhívja, és azt mondja: "Jó napot kívánok, XY vagyok, a Z sajtóorgánumtól, C úrral szeretnék interjút készíteni G témáról." Ha azt mondjuk, hogy a miniszterelnököt a 2007-es évről fogjuk kérdezni, akkor azért nagyjából ki lehet találni a témákat. Feltétel nem volt, és a kérdéseinket sem adtuk oda előre. Ha nem így lett volna, nem vállaltam volna el.
 
AA: Milyen szerepkört választottál és miért? Szigorú, kérlelhetetlen újságíró vagy megérteni akaró beszélgetőpartner, szakkérdéseket boncolgató értelmiségi vagy a nép küldötte, aki egyszerű válaszokat akar? Eldöntötted, hogy mennyire akarsz legfeljebb kekec lenni, akármilyenek is legyenek a válaszok? 
DTK: Nem vagyok Jeremy Paxman. Baló György sem vagyok. Nem is próbáltam az lenni, mert az hazugság lett volna. És nem az volt a szándékom, hogy legyőzzem, mert Orbán Viktor sem vagyok. Kíváncsi viszont igen. És év közben magánemberként, újságíróként fölmerült bennem egy sor kérdés, hát most azokat (na jó, nem mindegyiket, mert akkor még most is ott ülnénk) föltettem, és igyekeztem higgadt maradni. Az emberek tele vannak kérdésekkel, az egészségügy átalakításáról még a szektor szereplőinek is kevés információja van. Nekem őket kell kiszolgálnom. Én ültem ott helyettük, mert nekik erre nincs lehetőségük. Nem volt előírás, hogy mennyire lehetek kekec. Amikor úgy éreztem, hogy mellébeszél, nem válaszol, akkor visszakérdeztem. Amikor újra nem válaszolt, még egyszer visszakérdeztem. Paxman 12-szer tette, én háromszor.

AA: Milyen sajtóvisszhangot vártatok az interjútól? Törekedtetek arra, hogy direkt hírértékű, új dolgot is mondjon, vagy háttérinterjúnak szántátok? (Ahogy néztem, a másnapi lapok mellőzték, napközben meg már inkább a Népszava aznap reggel megjelent interjúját hivatkozták.)
DTK: Ezek a szempontok nem érdekeltek minket. Engem semmiképpen sem. De azért azt hadd jegyezzem meg, hogy az MTV interjúja este tízkor, a lapzárták után ment. Előtte egy embargós MTI hír jött ki, ami azért –- khm, hogy is mondjam –- nem ugyanaz.
 
AA: Hatalomban levő miniszterelnökkel köztévében interjút készíteni érdekes egyvelege lehet a nemes feladatnak és a rémálomnak. Neked merre billen a mérleg?
DTK: Feladat. Nála nagyobb hatalmú, európai szinten ismert és elismert emberekkel is készítettem interjúkat Brüsszelben. Noha tény, hogy a miniszterelnök a mai magyar közélet egyik, ha nem a legmegosztóbb figurája, igyekeztem nem túlmisztifikálni az interjút. De azt azért nem mondom, hogy életem legfelszabadultabb, legnyugodtabb negyvenöt percét töltöttem el a Parlament Nándorfehérvár termében kedden.
 

23 komment

Címkék: mtv híradó dtóthkriszta

A bejegyzés trackback címe:

https://antagon.blog.hu/api/trackback/id/tr48269350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én 2007.12.20. 14:47:24

Celebrál, könyörgöm...

Tamás 2007.12.20. 14:48:19

Kriszta annyira ideges volt, hogy többnyire a fogalmazás is nehezére esett. Nagyon kínos volt szerintem. Persze helyes lány, csak ez nem mindig elég.

Nem vagyok fideszes 2007.12.20. 14:48:56

Hm, ez egy okos (és mellesleg nem elhanyagolhatóan kellems) nő. Igaza van: mindenki a maga prekoncepcióját fogja igazolódni az interjúban. Hozzátenném: akinek eddig is szimpatikus volt, az a saját oldalán tudja majd, akinek eddig sem volt az, az pedig a másik oldalon. Ügyes, jól csinálta.

Nem vagyok fideszes 2007.12.20. 14:50:21

"én 2007.12.20. 14:47:24
Celebrál, könyörgöm..."

Igen, ezt kifelejtettem, ha valaki a köznek ír, talán tanulja meg az idegen szavakat. Vagy ne használja őket.

Nem vagyok fideszes 2007.12.20. 14:51:20

"prekoncepcióját fogja igazolódni az interjúban"

Egy "látni" kimaradt.

Züldborsófőzelék feltéttel 2007.12.20. 15:06:59

Nem lehetne ezeket a Media Player 11 plugineket végleg és visszavonhatatlanul megsemmisíteni?
Nem csak Win van a világon + még a Win-es gépemre se teszem fel a MP 11 nevű terjeszkedő amőbát.

is 2007.12.20. 16:37:09

states: engem érdekel, mégha nem is értek vele egyet. ez a kultúrember jellemzője: meghallgatja a másikat, sőt kifejezetten nem csak a saját érveit hallgatja és mondja csak. erőből, érvek nélkül negatívan nyilatkozni mások személyéről és nem a véleményéről, ez csak arra jó, hogy a legkisebb mértékben se tartunk komoly embernek.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2007.12.20. 17:01:16

nem vagyok benne biztos, hogy a kultúrember mindig meghallgatja a másikat
én pl. szellemi fogyatékosok véleményére nem nagyon szoktam adni
lehet nem vagyok kultúrember...

bár a kormány részéről, meg hallottam olyat, hogy, "ha lecsapolnak egy mocsarat, nem hallgatják meg a békák véleményét", vagy...
"el lehet menni magyarországról, kéremszépen"
lehet, hogy ők még annyira sem kultúremberek?

simonmondja... 2007.12.20. 17:01:35



Krisztike állvány a csukottszemű fajtából.
Csórikám, ha nem bírja a szemkontatktust, minek megy riporternek? Ide volt protekciója?

A riport hosszú és vontatott.

Tempó, irányítás - nulla.

Hiába kap valaki egy szállóigegyáros politikust, ha

olyan tehén, hogy szegény alany elalszik tőle.

Aki csak azt tudja fújni, hogy -Hülye vagy!- az járja még egyszer az óvodát.

Boros Oszkár · http://borososzi 2007.12.20. 17:03:18

Gyurcsány persze olyan - amilyen. D Tóth Kriszta viszont, mint mindig,
tárgyilagos, profi, okos volt. Fogalmam sincs, hogy jobb- vagy baloldali, nem is érdekel. De a köztévé nem Hír TV,a riporter mégsem állhatott neki megfingatni a Magyar Köztársaság miniszterelnökét.

Prés 2007.12.20. 17:07:10

IS-nek:
Valóban a legmesszebbmenőkig egyetértek veled, a kultúrember jellemzője, hogy meghallgatja a másikat. DE, én azt gondolom még a kultúrember sem hallgat meg egy sorozatgyilkost arról, hogy hogy végzett áldozataival, vagy egy pedofilt, hogy miért csinosak a 6 éves lányok, illetve hogy tompítsam a példák erősségét, én egy olyan embert se nagyon kívánok meghallgatni, aki történetesen nagyon hitelesen az arcomba hazudott többször, és amikor rajta kaptam akkor újjabb hazugságokkal próbálja kimagyarázni magát, sőt amikor rajta kapják (Öszöd a balodali mitizálás ellenére nem egy bátor Coming Out volt, hanem véletlen bukta) még azt is megmagyarázza nekem, hogy valójában mások hazudnak ő csak lánglelkű lovagkén küzd ez ellen. (ajánlom minden kedves \\\"elfogulatlan\\\" figyelmébe a választások előtti Orbán-Gyurcsány interjút, ahol szó szerint hazugsággal vádolta O.V mert azt állította, hogy vizitdíj lesz, meg több biztosítós modell az e.ü.-ben) Speciel nekem itt a határ, legyen a kóros hazudozó a szomszédom, a barátom, vagy istenneagy (klerikus reakciós is vagyok :) a miniszterelnök. Bár én csak egy elfajult konz-lib. vagyok. Nektek értelmes és tisztességes baloldalikanak(mert azért vannak ilyenek a hiedelemmel ellentétben, csak gyakran elfogulatlannak álcázzák magukat)hol a határ?

Oguz 2007.12.20. 17:25:30

Breaking news: Zsombor évek óta szerelmes Krisztába. Most végre csinálhatott vele egy interjút.
Egy másik interjúról. Ami azért már-már dadaista műfaj...

zsombor 2007.12.20. 17:30:14

"én" és L. Hadnay, a celebrál jogos és gáz. Gyenge mentegetőzés, hogy éjfélkor írtam, illetve hogy esküszöm, általában le tudom írni.

zsombor 2007.12.20. 17:31:50

Héttörpe, visszavárunk, amint érveket raktál az állításaid mögé (nehezített feladat: a tévéinterjú alapján kell).

Sonkasonka, érveket várunk.

states: Maradjunk a témánál és tartsunk meg valami stílust. A Gyurcsánnyal kapcsolatos kommenteknek is rettentően örülünk, feltéve, hogy az interjú-beli viselkedésével foglalkoznak, és a megírásukat agytevékenység előzi meg.

jorda 2007.12.20. 17:36:54

Többen örültünk,hogy itthagyott bennünket a szépség !

Kár volt,mert visszatért,de minek !
Szakmailag nullának tartom,ezért a
fizetésért amit kap,pedig többszörösen túl van fizetve !

Nemrégiben nyilatkozott,hogy fogalma sem lenne,hogy mit csinálhatna,ha nem érte volna az az óriási szerencse,hogy televíziózhat .

Az interjú szinvonala "gyenge-közepes"
volt.

zsombor 2007.12.20. 17:37:33

IS, prés: itt vége, maradjunk a témánál, köszi.

Oguz: hogyne, és az Index-újságíróba is, sőt előre szólok, holnap a 168 órába leszek. jézusom, óvoda.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.12.20. 18:14:51

Én pont azt a részt láttam, amikor a csajcsi az eü-törvényről faggatta a bosst. Nem tudom, hogy az egybites nézők miatt csak csinálta a hülyét vagy tényleg ennyire tájékozatlan volt, de igaza lehetett Gyurcsánynak: a törvénytervezet szövegét valószínűleg nem olvasta... Két további percig bírtam még nézni, így egyéb véleményem nincs.

Gyurcsányról lenne éppen :-), de azt inkább hagyjuk...

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.12.20. 18:15:50

PS.: Svábynál azért jobb volt :-)

seusokincs 2007.12.20. 18:38:43

wmiki: "el lehet menni magyarországról, kéremszépen"

Ha ezt túl sokat idézed, túl sokszor fogják azt mondani neked, amit most én: az idézetteket Gy. F. azon vállalkozóknak mondta, akik úgy fenyegetőztek a kerekasztalnál, hogy ha ilyen marad a munkáltatás költsége, akkor Szlovákiába költöztetik vállalkozásaikat, mire Gy. F. így reagált, hogy el lehet menni, de a többiek, akiket ezekből az adókból tartunk el, maradnak.

Olyan mondatokkal vádold az embert, amit valóban mondott. Pl lehetne azt mondani, hogy ez a gyurcsányi szöveg orbánosan balos.

Egyébként Gyurcsány jó volt. D. Tóth Kriszta meg javulóképes.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.12.21. 00:03:19

bocs, technikai: nem csinos ótómatikusan induló hangot, filmet beágyazni az oldalba, éjjel egyrészt a frász tör ki, másrészt üvölt, a fenébe.

S.F. · http://tinyurl.com/6o2cb3a 2008.05.30. 04:43:08

Eladta magát az amúgy totálisan vállahlatatlan gyurcsányéknak, és ugye hogy hívják azt a nőt, aki eladja magát??? (találóüs kérdés) xD

zsombor 2008.06.03. 10:58:54

@zsoltu
nem én indítom automatikusan, nem én, nem én! (btw nekem nem is indul el, firefox.)
süti beállítások módosítása